Gå til innhold

Endelig kom Caspian.


kismet

Anbefalte innlegg

Endelig kom Caspian,

Han ble født søndag 31 mai på Voss sjukehus tre dager etter termin.

Veide 3920g , 53 cm lang og hd var 37cm.

 

Dette var mitt andre barn men første vanlige fødsel (første var keisersnitt på grunn av setefødsel)

Fødselen varte i 16 timer (fra jeg merket at det var ordentlige rier) jeg hadde gått med mindre vonde rier i en og en halv uke på forhånd.

Reiste opp på Voss sykehus da jeg hadde 5 min mellom riene (Bor i Bergen man ville føde på voss sykehus denne gangen også, var så utrolig fornøyd sist gang)

Valgte å heller kjøre 1.5 time framfor å føde på kk som ligger et kvarter unna der jeg bor...

 

Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle utnytte tyngdekraften så maksimalt jeg klarte, så jeg gikk mye rundt på rommet og i gangen og satt på sengen når jeg var sliten. Da det begynte å presse nedover så hang jeg over prekestol, og når det var tid for å presse så satt jeg på kne i sengen og hang over sakkosekken.

(jeg hadde gitt grei beskjed at det ikke ble aktuelt med fødestolen med bøyler, har litt skrekken for den.)

 

Følte fødselen gikk greitt men brukte lang tid på pressingen og jeg måtte sy en del etterpå.

Under åpningsriene prøvde jeg både akupunktur og badekar men dette hjalp ikke noe, men epidural var helt himmelsk å få :)

Gutten kom som en kule da han først kom.. (han spratt ut siste gangen jeg presset) det så visst helt komisk ut sa mannen min.

 

Han hadde ikke noe talg på kroppen og så absolutt moden ut (jammen glad jeg slapp å gå 14 dager overtid) han var veldig tørr i huden.

Og han hadde navlestrengen to ganger rundt hode.

 

Jeg hadde et kjempefint opphold på Voss sykehus, flinke jordmødre og en utrolig fin føde/barsel avdelig å være på.

De tar seg utrolig godt av deg der oppe og har alltid tid til en prat.

 

Så med dette takker jeg for meg, nå skal jeg bare kose meg med gullet og nyte permisjons tiden :)

 

Lykke til til dere andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse... Og for et kjempeflott og kult navn.. Har ikke hørt det før, men likte det kjempegodt!!!!! =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...