lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 jeg har en gutt som blir 2 i juli. han er veldig småspist. han spiser omtrent ikke middag, uansett hva jeg lager. kan spise litt ris eller pasta, om han spiser 6 teskjeer er det mye til å være han. omtrent ikke noe fisk eller kjøtt, gnager litt på en pølse, men får i seg maks 1/5 av en pølse. spiser ca 1 brødskive i barnehaagen til lunsj, men hjemme er det maks en halv. oftest bare pålegget. han spiser litt frokostblandning, men ikke den sundeste typen. er glad i frukt. har omtrent slutta å spise yoghurt. spiser en liten porsjon med 8 mnd grøt (lillebror sin). jeg begynner å bli bekymret, er han feilernært? er han sulten? er det derfor han er så grinete ofte? han er tynn synes jeg. har ikke veid han på lenge. jeg ser ribbeina hans, han er ikke lubben, men er litt usikker på hva som er vanlig kroppsfasong på en 2 åring. skal legge til at han har forstørrede halsmandler, som ikke blir gjort noe med før han blir 3 år. hva skal jeg gi han? bare pøse på ,med frukt og pålegg?
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville rådført meg med lege... jeg syns det høres veldig lite ut, men ungene er jo forskjellige!
It's all about me Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Tynn, små spist, grinete... Er magen oppblåst, bra avføring og virken han trøtt el. sover mye? Har dere tatt noen blodprøver i det siste og sjekket jern og el. B12?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 magen er ikke oppblåst. han har avføring hver dag, normal eller litt hard. sover normalt, 1-2 timer på dagen og 12 timer på natta. men er mye grinete, sutrer, smågråter og vil bli bært, sånn uten grunn. har ikke tatt blodprøver.
It's all about me Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Da hadde jeg bestilt time og bedt om en blodprøve for å teste jern, B12 og cøliaki. Små barn som ikke kan fortelle om plagene sine oppfører seg ofte slik ved cøliaki. Det fordi de blir uvelle av "gal" mat, men hvordan fortelle det på den alderen....?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2009 ja kanskje jeg skulle bestille en time. takk for svar.
It's all about me Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Selv det sikkert ikke er det, så synes jeg det ikke skader å teste så lenge det er symptomer som er så like. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå