koseputa Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Har dere vært i fin form,eller dårlige? Hva slags plager har dere da evt.hatt?
Hva glor du på??? Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Dårligere for hvar gang.Har fire barn og spydd lengre for hvert svangerskap og fått diverse plager som har blitt sterkere for hver gang :0(
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 ganske ulike.. Med gutten vår, som er eldst: bekkenløsning fra uke 10, litt kvalm frem til uke 20, kramper i beina om natta siste 6 ukene, halsbrann hele sv.skapet. Mellom sv.skap: Svak bekkenløsning med vesla, som er født 2år+2mnd etterpå: bekkenløsningen forverret seg kraftig fra uke 3-4, kvalm stort sett hele sv.skapet, veldig trøtt de første 12 ukene, halsbrann hele sv.skapet blødninger i uke 4,5 og 11 (mistenker at det var litt pga at jeg ble gravid ganske raskt etter en spontanabort, og at det derfor var litt skjørt "oppi der" ) På tross av alle plagene vil jeg har flere barn:)
Sånn kan det gå Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Har hatt 8 veldig like sv.skap. Var i fin form hhele veien alle gangene. Eneste som ble litt verre for hver gang var bekkenløsningen.
*Lissi* Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 3 jenter og en gutt. Helt like svangerskap. Sov de første 3 mnd. deretter var jeg god som ny:-))
La Perla Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har 2 jenter og 1 gutt, og mine svangerskap har vært veldig like og veldig lette. Jeg har vært lite kvalm (littegrann i starten med de to siste) og hadde kynnere bare i det siste (men de var ikke sterke, og da var jeg dessuten 7 år eldre enn forrige graviditet). Jeg la på meg ca. 11 kilo i det første, og 13-14 i de to siste.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Ja, synes alle fire svangerskapene har vært ulike, dette siste mest. Samtidig har de jo hatt noen likhetstrekk også da, som mer og mer vondt i bekkenet for hver gang. Tror jeg har hatt nesten alle plager man kan få som gravid utenom ekstrem svangerskapskvalme, åreknuter, lekkasje og lekking fra brystene (skjønt denne gangen har jeg faktisk melkespreng og melk i brystene, det har jeg ikke hatt med de tre andre). Utover dette har jeg i ett eller flere svangerskap vært innom det meste man kan ha tror jeg ;-)
Pappas fultreffer :) Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Ja, de har vært totalt forskjellige. Med førstemann hadde jeg ingen symptomer på graviditet engang, det var mannen som forstod det først der Også hadde jeg ganske vondt i ryggen da, men ikke noe mer. Nå, andre gang, har jeg fått alt av plager føler jeg. Var kvalm til uke 25 nesten, og er nå kvalm igjen, er nå uke 34, har vært kvalm siden uke 31 ca. Bekkelåsning, ryggproblemer, trøtthet, hodepine...Ja you name it.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Var i veldig fin form med eldstemann, og hadde knapt noen plager. Men minste kastet jeg opp i ca 6 mnd, og det var generelt tyngre siden jeg hadde en gutt på 1,5 år å ta meg av.
* 5 om dagen * Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 alle mine 5 har vært veldig like,bortsett fra de 2 siste var jeg litt mere kvalm i begynnelsen enn de andre,men ikke så ille at jeg måtte kaste opp.var også litt mere trøtt med han siste,men ellers gikk alt veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå