veldig fødeklar Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg er vist for tykk og må ha glukosebelastning i uke 26. Er ganske forbannet, fordi jeg er ikke tykk, men har en høy bmi pga. muskler og tung benbygning. Spørsmålet mitt er om noen av dere har gjort dette og kan fortelle meg litt om hvordan dette foregår?
snuffe Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Du må ingenting, så om du ikke vil lar du ganske enkelt være. Det foregår, i hvert fall på Riksen der jeg tok den, ved at man møter fastende om morgenen og tar en blodprøve i armen. Dersom blodsukkernivået er abnormalt høyt gjør man ikke mer, men om det er normalt drikker man deretter et par plastbeger av en utrolig guffen, søt og lunka gugge og venter i to timer, fremdeles fastende. Så tar man en ny blodprøve og går hjem. =)
♥2 små gull♥ Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg tok det hos fastlegen min, og det foregår omtrent på samme måte, bortsett fra at jeg tok blodprøvene i fingeren. Møter fastende på morningen, tar en blodprøve, drikker guffa (tykt sukkervann), sitter stille og venter i 2 timer, tar ny blodprøve. Et godt tips: Ta med deg en bok! Tiden går SAKTE når man er sulten og bare vil bli ferdig med å sitte der!
veldig fødeklar Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2009 fikk du noe utslag? er veldig usikker på om jeg gidder dette... skal snakke litt med jordmor ang saken. Har sjønt at årsaken til at man skal ta testen er at man kan ha høyre sjanse for svangerskapsdiabetes. Men det oppdages jo hvis man har sukker i urinen... syns det er helt unødvendig å lite seg igjennom slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå