Gå til innhold

Hvor mye sover deres babyer på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har antall timer med soving om nettene endret seg?

Sover de like mye på dagtid som tidligere?

Noen andre hvor babyen kun sover en lur i løpet av dagen?

Sover de generelt mer urolig og er vanskeligere å få til å sovne etter at de har begynt å krype/krabbe og evt. reise seg opp?

Bare lurer litt, for jenta vår sover nå lengere men mer urolige netter enn tidligere. Vi har måttet kutte ned til en lur på dagtid, og det er generelt veldig vanskelig å få henne til å sove. Hun klarer ikke slappe av og har store problemer med å finne søvnen. Virker nesten som om hun "ikke har tid" til å sove... for hun har jo så mye krabbing og klatring hun skulle ha unnagjort... Utviklingsmesig har hun fått 7 tenner, krabber, sitter av seg selv og har akkurat lært å reise seg opp.

Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min har akkurat blitt 9 mnd..

han sover 12 timer på natta har gjort det siden han var 6 mnd.

på dagen sover han tre lurer, varierer hvor lange men tilsammen ca 3 timer

han sover nesten bedre etter han begynnte å krabbe,blir sliten av det veit du:p han reiser seg ikke enda.

Skrevet

Jenta vår bli 9 mnd nå snart, og vi sliter også litt med søvn, men det har vi gjort lenge... Nettene er urolige, og morgenene tidlige. Rutiner, rutiner og atter rutiner, men er de riktige?

Hun sover ca 3 timer ila dagen fordelt på tre lurer, og pt har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal få det til å bli to lurer som kanskje er litt lengere. Hun er stup trøtt etter å ha vært våken i 2- 2,5 timer. Om natta sover hun fra ca 18.45 til 6 - halv 7, men ofte er hun våken i 5-tida, og også mange ganger ila natta for smokken. Vi er slitne, men ser at nettene blir bedre.

Hun kabber ikke ennå, men ruller seg bortover golvet. Er ikke spesiellt happy med å ligge, så jeg ser for meg at hun komme til å bli en av de som drar seg på rumpa bortover :o) Det gjorde forresten jeg da jeg var liten også og gikk da jeg var 13 mnd, så det bekymrer meg ikke så veldig.

Skrevet

Gutten min legges for kvelden kl 19. Pleier å turne en halvtime i senga før han sovner. Han sover til ca 05/05.30 (noen ganger lenger), da ammer jeg, og legger ham igjen. Han sover da maks en time til.... Sover ca 2,5 timer tilsammen på dagen, fordelt på 2-3 lurer. Han kryper, står på alle fire og gynger, og er ganske aktiv.

Skrevet

Hei!

Jenta mi blir 8 mnd om en ukes tid, og her er natta fortsatt 11-12 timer (fra ca kl 19.30 -07). Om dagen sover hun ca 3- 4 timer, fordelt på to lurer.

Nattesøvnen har imidlertid vært svæært så urolig de siste ukene, pga tenner og forkjølelse. Hun har nå 8 tenner, og fikk fem av dem på en gang for noen uker siden, og nå er det enda en ny på vei...Så TROR at den urolige søvnen, med maange oppvåkninger spes iløpet av kvelden, skyldes tennene, men ikke så lett å vite alltid heller...Håper ihvertfall at det snart går over, for både jeg og flisa blir så slitne og trøtte av det!

Skrevet

Jenta mi ble 8 mnd igår. Det har gått opp og ned med søvnen siden rundt 6 mnd alder. Legger seg 1830-1900, og noen netter sover hun uten å våkne, andre våkner hun alt fra 3 til 7 ganger for smokk eller trøst eller kos eller hva hun nå vil.

Startet dagen alt fra 05 til 0730. Noen sjeldne netter sover hun hele natta i egen seng, stort sett kommer hun over til oss mellom 01 og 05. Dette selv om dagrutinene våre er de samme.

Sover nå to blunder om dagen. De siste ukene har disse vært på kun 1/2 time hver, altså bare en time tilsammen på dagen. De siste dagene har hun sovet alt fra 40 minutter til 1,5 time per lur.

Så det er vanskelig å svare deg, for det er en evig erg og dalbane. Med en gang vi tror ting sitter snur det.

Hun har ingen tenner, men kryper og er veldig nær krabbing. Veldig våken og blid og følger med, det er så mye rart som kan foregå oppi det lille hodet og påvirke søvnen uten at vi forstår noenting ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...