Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 kan man få sotte inn en spiral rett etter fødselen? altså på før man reiser hjem fra sykehuset hvis ikke nårtid kan man få den sotte inn, er det vondt?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Tror en må vente en stund etter fødselen ja. Kan settes inn på 6 ukers kontrollen. Nei det var ikke vondt. Føltes som en vanlig GU. Anbefaler å gå til gynekolog med ultralydapparat så den ikke settes inn "i bilnde".
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 man setter ikke inn spiral før 6 uker etter fødselen. jeg har derimot aldri hørt om noen som har vært hos gynekolog med ultralyd for å gjøre dette! det er helt trygt å gjøre det hos din lege, de gjør det ikke "i blinde"!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Jo de gjør det i blinde...større fare for å få smerter etter innsetting dersom legen ikke får sjekket om spiralen ligger på riktig sted i livmoren. Jeg var hos fastlegen for å ta ut spiralen, men hun fant den ikke, så måtte gå til gynekolog da også. Og han drog den bare ut,etter å ha sett med ul hvor den låg! Anbefaler gynekolog.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Jeg syns det var ubehagelig å sette den inn jeg da. Når de drar i livmortappen for eksempel.. ikke særlig behagelig;/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå