Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Min samboer har bare jenter fra før (5 stk) og det ser ut til at det nå kommer en gutt. Mannen har forferdelig lyst til at han da skal hete- hold på hatten.. Arnleif.. Han snakket om dette navnet til vårt første felles barn også, om det skulle bli gutt, noe det ikke ble. Grunnen for at han vil ha dette navnet er pga oppkalling etter sin avdøde far. Jeg synes oppkalling etter både hans mor og far er helt ok (begge to er døde dessverre), MEN jeg vet rett og slett ikke om jeg kan gå med på akkurat dette navnet. Kan gjerne ha et lite brukt og gammeldags navn, men synes Arnleif blir litt for mye av det gode. Er ikke så lett dette med navn, særlig siden sambo så inderlig ønsker dette navnet hehe. Hva tenker dere- barnemishandling eller forsvarlig??
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Er vel ikke det verste jeg har hørt.. Men hva med Leif Arne da?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Det er det faren hans het hehe. Og jeg har ikke så lyst på to navn.. Var faktisk jeg som foreslo Arnleif i det forrige svangerskapet, mest på tull og fordi det var så likt farens navn. Dette har jo ikke sambo glemt desverre HI
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Men hallo! Selv om du ikke "har så lyst på" to navn, er Leif Arne en million ganger bedre enn Arnleif.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Beklager, får vel heller si at jeg sier to navn er HELT uaktuelt da. Med to etternavn får det jammen holde med ett fornavn. Og vi har heller ikke lyst til å kalle han akurat det samme som farfaren heller. HI igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Kan dere ikke kalle han Arne eller Leif da? Fortsatt oppkalling og bare ett navn. Syns det er mye bedre en Arnleif, som er på grensa til barnemishandling ja. Kommer litt an på hva som er vanlige navn der dere bor da. Og syns Arne er finest, det het min gamle flamme!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Så kall han Leif, eller Arne da.... Er da ikke værre enn det?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Jo fordi sambo har inderlig lyst til å kalle han Arnleif. Ingen av oss har lyst på hverken bare Arne eller Leif. Burde vel ha skjønt at det kom en hel haug med spydige svar her inne, men på navnedebatten skjer det jo ikke noe..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Nå må jeg si at jeg syns du, HI, er litt vanskelig. Hva vil du ha svar på da som du ikke har fått? Syns du har fått mange alternativer, finnes vel ikke flere. Du virker heller ikke åpen for alterntiver, så da skjønner jeg ikke hva noen her kan hjelpe deg med.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 leander? LeAnder (litt leif arne der da,hehe..)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Hvis dere ikke liker Leif, Arne eller Leif-Arne får dere kalle han Arnleif da, om det er det samboern din vil. Du venner deg nok til det. Og det går nok bra. Er jo in med Konrad også nå for tida så Arnleif blir sikkert bra. Fint at det ikke blir nok en Lukas, Noah eller Jacob i alle fall! For dem er det nok av......
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Leif Arne høres er fint det synes nå jeg. Arnleif blir litt spesielt, men det går også an. Ingen av delene er vel slike navn som skriker mobb meg. Utover det må vel dere bare bli enige om navnet da og heldigvis har dere hele seks måneder på dere etter fødselen ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 I dag er det jo om å gjøre å finne et så spesielt navn som mulig nesten, sånn at ingen heter det samme. -Å det tror jeg mer Arnleif, tror ikke det er flere i klassen som heter det når han begynner på skolen, hehe. Jeg ville ikke brukt det navnet selv må jeg ærlig innrømme, men navnet man velger blir jo forbundet med ungen, så du venner nok deg til det. -Men det virker ikke som om du er så veldig åpen for forslagene som kommer da. Så vet ikke helt hvor du vil med innlegget ditt...?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Ingen av dere har lyst på verken Arne eller Leif, men synes du Arnleif er finere enn de navnene da?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Synes Arnleif er grusomt for å være helt ærlig... Hvis jeg var dere så ville jeg ha tenkt litt mer på at barnet faktisk skal leve med dette navnet. Finn et "normalt" navn og sleng på leif eller arne
Makka Pakka Skrevet 4. juni 2009 #16 Skrevet 4. juni 2009 Navnet er uvanlig men jeg likte navnet. Jeg hadde nok ikke strittet så hardt i mot om det var så viktig for mannen min.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #17 Skrevet 4. juni 2009 Skal jeg si min ærlige mening, så var Arnleif et helt jævlig navn! For Guds skyld, kall han heller Arne da!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #18 Skrevet 4. juni 2009 Kanskje du kan bruke Arne i oprinnelig form: Arni eller bare dropp e'en og kall gutten Arn. Sterke flotte navn uten at det blir gubbete. Eller isteden for Leif kan dere bruke Leiv eller Levi Så blir det oppkalling uten at det blir barnemishandling.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #19 Skrevet 5. juni 2009 Jeg likte faktisk Arnleif! Er jo nesten ingen som heter det heller, noe jeg liker. Et gammelt navn, som dessverre har nesten dødd ut. Et googlesøk viste at dette faktisk er et JENTEnavn på Island. Har selv en venn som heter Leif-Arne og det er jo litt harry. Tror dessverre en Arnleif hadde ikke fått det sååå bra på skolen, men man vet jo ikke. Det samme blir vel Ørn? Hvis du IKKE liker navnet så bør jo ikke barnet hete det. Bedre at begge IKKE misliker navnet (altså selv om dere ikke liker det veldig) enn at en får viljen sin.
Tokatter_USA Skrevet 5. juni 2009 #20 Skrevet 5. juni 2009 Barn blir ikke mobbet på grunn av navnet. Arnleif er jo bare uvanlig, ikke horribelt, iallfall ikke for andre barn av samme alder. Det er foreldrene som får bakoversveis, for det minner dem om et eller annet. Arne er et vanlig navn, og Leif er et vanlig navn. Sammensetningen er ikke ille. Jeg synes egentlig det er fint.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #21 Skrevet 5. juni 2009 Blir de ikke mobba pga det, nei? Så det at de andre barna i klassen min gjorde narr av navnet mitt hver eneste j**** dag skyldest ikke navnet mitt..?
Mammma Skrevet 5. juni 2009 #22 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vil bare rette litt på fakta her. Arnleif eller Arneifur som man skrifer det på islandsk er IKKE et jentenavn men et GUTTEnavn. Det er feil det du har lest. Jeg har vært inne på islandske sider og sett etter fordi det skurra for meg når du sa at det var et jentenavn. Jeg er islandsk selv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #23 Skrevet 5. juni 2009 http://is.wikipedia.org/wiki/Arnleif http://www.rettarheimild.is/mannanofn?Stafrof=&Nafn=arnleif&Stulkur=on&Samthykkt=yes Er sko alveg íslenskt stelpunafn!:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #24 Skrevet 5. juni 2009 Arnleif var ikke så ille, har hørt mange navn som er mye verre, og hvorfor skulle noen mobbe han pga det navnet? men jeg liker nok Arn bedre, det er et fint navn syns jeg:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #25 Skrevet 5. juni 2009 Tusen takk for alle svar Jeg la det ut her for å få en liten formening fra andre enn familie på navnet. Og ang bare Arne, Leif og Leif Arne så er det ingen av oss som har lyst til disse navnene, men sambo har lyst på Arnleif. Jeg er faktisk åpen for forslag, om det er noen som kommer på noe supersmart hehe. Har vært innom de fleste alternativer føler jeg, men er liksom ikke noe som klaffer.. Kan jo hende ting blir litt klarere når den lille kommer ut HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå