Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg klarer ikke ta sit ups uten å få vondt i nakken. Så jeg må holde hendene min under hodet/akkurat under nakken for å støtte opp. Har fått det vist mange ganger på studio tidligere, men får vondt i nakken uansett. Har vært hos fysioterapeut. Han sa at nakken min var litt løs.. Den henger seg ofte opp. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det låser seg helt. Han mente derfor at nakken min var løs.. Men har sit ups noen effekt selv om jeg må holde under hodet/nakken?Jeg kjenner det i magen. Men har hørt at det gjør man uansett..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Ta planken isteden, det er en mye mer effektiv øvelse, helt uten belastning på nakken.. Eller legge deg flatt og løft bena istedenfor overkroppen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Planken er veldig fin, spesielt hvis du bruker gummiball i tillegg og balanserer med. Selv har jeg kjøpt et sit-ups apparat til et par hundre kroner. Der legger jeg hodet på en pute og vipper apparetet frem og tilbake med magemusklene. En killer, det SVIIIR. men har prøvd 2 forskjellige slike apparat, det ene er ikke fullt så bra. Mens det andre det svir magemusklene kjapt. MEn godt å slippe å anspenne nakken. Men får bedre holdning og trening av kjernemuskulatur burde du trene statisk magetrening, deriblant planken, som nevnt ovenfor.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 jeg er ikke hi, men trenger også sit ups råd og har vurdert å kjøpe meg en sånn "rulle" eller "vippe" som du beskriver over her. Lurer på hvor du har kjøpt den du er mest fornøyd med? Og var det den som kosta et par hundre?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Den kosta 299 når jeg kjøpte den. Det var Energizer (noe i den duren, orker ikke springe på loftet å se akkurat nå, men kan se etterpå). Kjøpte den på g-sport, Den funker, men er ikke fullt så god som den jeg prøvde på et lokalt treningsstudio her hvor jeg bor. Lurer på om det kan være Abilica. Står ikke noe merke på den. Den er grønn på stengene/vippen og har svart pute. KJempegod på de rette magemusklene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå