Gå til innhold

Ammer dere ennå?


Løvemor m/Oliver08

Anbefalte innlegg

På barselsgruppa mi er det nesten bare jeg igjen som ammer. Har sluttet på dagtid nå, med protester fra lillemann. Ammer fortsatt morgen og kveld og 1-2 ganger på natta. Han virker ikke klar eller lyst til å kutte ned på amminga. Begynner å bli sliten av nattevåken og tidlig morgen, men hvis man ser det i et tidsperspektiv er det jo liten del av livet *trøstetrøste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer litt ennå. Har omsider klart og venne han av natta puppen. Men han vil ha pupp om morgen og kveld. Det går fint når jeg er på jobb. Men med det samme jeg kommer hjem, skal han ha pupp og jeg får ikke fred før den økta en unna gjort. Han må liksom ha den kosen, men de dagene jeg er hjemme er det kun på morgen og kveld. Pappaen har permisjon ennå, han valgte og fordele sin permisjon over 12 uker. Så når han er hjemme jobber jeg og lille gutt klarer supert uten pupp når mamma jobber, da får han ingen pupp på morgenen når jeg jobber dagen og ingen på kvelden når jeg jobber. Men når jeg kommer hjem fra dagskiftet er han temmelig desperat. Håper det gir seg over sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden vi slutta med nattamming, men ammer fortsatt morgen, ettermiddag og kveld. Og enda et par ganger om dagen i helgene. Håper jeg kan fortsette med det lenge, for jeg storkoser meg med amminga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammer 2 ganger om natta og om morgenen =) Synes det er kos eg... Kanskje ikke de 2 gangene om natta, men orker ikke begynne kampen enda. Hun får snart eget rom så vi får se hva som skjer da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

SKulle ønske jeg ammet ennå, men det er vel ca 3 mnd siden jeg sluttet.

Jenta mi viste lite interesse og skulle bare leke med brystvorten og bite i den. Ble kun på morgen jeg fikk henne til å ta litt, men ikke hver morgen heller. Det begynte rett og slette å bli for vondt og slitsomt å prøve så vi la det på hyllen og jenta vår har ikke klaget på det en eneste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun selbetjeningspupp på morran før vi står opp.Linusen ligger alltid en halvtimes tid å koser seg mellom mamma og pappa før vi står opp.

Nattamminga slutta vi med for 8 mnd siden (heldigvis, det var den værste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har siden sist kutta kveldspuppen også. Det gikk fint og lillemann sovna fort uten pupp når ha legger seg i halv 8 tida. Da sover han til 12-1 og får pupp, så pupp igjen i 4-tida. Driver langsiktig nedtrapping. Neste pupp som skal bort er den i 12-1-tida, så skal den kl 4 forskyves til morgenpupp. Morgenpuppen tenker jeg å fortsette med en stund ennå.

 

Vi prøvde å avvenne han på natta da han var 7 mnd, og klarte det. Men en mnd etter han var avvendt (ingen pupp fra natt kl 19 til morgen kl 06) var han fortsatt våken ca 2 timer midt på natta. Så det ble til at vi begynte på igjen med nattpupp for da sovna han hvertfall igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

her ammes det mye enda. han får både dag og natt. men etter ferien er det slutt...;)han klarer seg helt fint uten..;) om jeg er borte er det ingen krise...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ammer fortsatt, trives med det, men tenker noen ganger på å slutte. En til to ganger om natta også...derfor blir frokosten ofte bare tull---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ammer morgen og kveld, og av og til en gang i løpet av dagen (før soving hvis vi er hjemme) eller hvis han selv ønsker. Er mest for kosens skyld, og det blir det jo slutt på for nå er det bhg tid. Kommer nok til å slutte med morgenpupp om ca. 6 uker (etter at vi har vært på 3 ukers ferie..jippi), pga mistenker at han våkner tidligere enn han ellers ville ha gjort fordi han vil oppi sengen og få morgenpupp/kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer lillemann på natta enda- har ikke ork til å ta den kampen. Går inn til han i halvsvima og slenger ut en pupp før jeg sjangler inn i sengen min og sover videre;) Fungerer så fint atte;) Han får gjerne pupp på morgenen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...