Gå til innhold

Dette synes jeg er rett og slett urettferdig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror tok fagbrev i kokkefaget for noen uker siden, han og en annen på samme arbeidsplass og de skal begge fortsette og jobbe der.

Han som fikk det andre fagbrevet fikk et slott sett med mange ulike victorinox kniver i presang fordi han hadde bestått og min bror fikk "kun" 3 av knivene som befant seg i kofferten. Sjefen begrunnet dette med at de hadde kun 1 koffert på butikken og at det ble vesentlig mer kostbart og kjøpe alle knivene løst.

Jeg synes dette er urettferdig fordi gavene ikke er likeverdige og begge har bestått fagprøven i samme fag.

Minner meg om forskjellsbehandling. Hva kan han gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo helt tragisk.Det er så mange idioter som er sjefer at jeg vet ikke hva.Arg!Skikkelig motiverende.Men hva kan man gjøre.

Skrevet

Han kan vel ikke gjøre noe, det er tross alt en gave, og man kan ikke KREVE at gaven skal være større. Men fornærmet kan han være, det hadde jeg også vært

Skrevet

Det hadde jeg ikke hengt meg opp i.

Klart det er billigere med en "pakkepris" enn enkelt-kniver.

Men men, sånn kan da skje? Hva mener du sjefen burde gjort da?

Skrevet

Jeg mener sjefen burde fått bestilt inn en ekstra koffert og gitt begge sine faglærte kokker samme presang! Vet ikke hva den kofferten kostet, prøvde og søke på nett, men jeg tror ikke 3 kniver tilsvarte den kofferten for og si det slik.

Skrevet

Det er skikkelig urettferdig ja, men dessverre lite å gjøre med nå.

Vi har verdens fineste gull:

Hva sjefen burde ha gjort? En av to ting:

- Kjøpt samme antall kniver selv om det ene settet ble dyrere ved å kjøpe alle løst. Butikken burde klart å gi en liten rabatt ved så stort kjøp.

eller

- Han kunne kjøpt kun 3 løse kniver til begge.

Et problem som enkelt kunne vært løst på en bedre måte.

Skrevet

Det minner ikke om forskjellsbehandling det ER forskjellsbehandlig,,

Men som hun over her sier, en kan ikke klage på en gave..

Hadde også reagert..

Skrevet

enig med frokostquiz her!

Skrevet

Han burde tatt ut enkeltkniver fra den andre kofferten og kun gitt løse kniver i likt antall til begge to. Da hadde det ikke blitt ekstra utgifter, og begge hadde fått likt.

Skrevet

Jaja, kniver fikk de nå begge to, heldigvis:)

Skrevet

Så heldige da var som fikk gave når de tok fagbrevet. Jeg fikk ikke noen gave fra arbeidsstedet da jeg tok fagbrevet selv om jeg også skulle forstette videre på samme sted som kokk.

Skrevet

Vi har verdens fineste gull: Syns du det er greit med så åpenlys forskjellsbehandling fra sjefens side?

Hva om.. La oss si 20-25år - barnet ditt blir stilt i samme situasjon.

Syns du det er "greit" at ditt barn får en slik forskjellsbehandling?

HI: Dessverre kan man ikke klage på en presang, men det er virkelig kjedelig at det er så åpenlys forskjellsbehandling!

Skrevet

Hvorfor skulle han gjøre noe? Elendig sjef, men det er en gave.

Skrevet

Han har fått en gave!!! Smil og si hjertelig tusen takk!!!! Kaller ikke dette forskjellsbehandling, men utaknemlighet!!!!

Skrevet

Jeg kjenner han som er sjef personlig, men det er på privaten og jeg vil helst ikke blande meg inn i hans avgjørelse, men det må jo stikke i de fleste om deres kollegaer fikk en presang, la oss si en tur til Roma for seg og sin partner, og du fikk en tur med lokalbussen til et sted, ville du satt like stor pris på det da?? Jeg vet at jeg hadde følt meg mindreverdig i alle fall!

Skrevet

Du har et merkelig syn på ting!

En gave som sier: Du er ikke like mye verdt, men hey.. Du kan få tre kviver da.

Han derimot, han fortjener en hel koffert av kniver!

Ser du ikke moralen i det?

Poenget? Forskjellsbehandlingen?

Jeg vil tro at HIs bror er GLAD over gaven, men allikevel må det stikke litt å se at kollegaen får en hel koffert.

Det er poenget i det som skjedde, ikke det at de fikk en gave.

Jeg vil vel tro at de fikk mer enn de hadde forventet i utgpunktet, men som jeg sa: Det er poenget i hva han ene fikk og han andre ikke.

Skrevet

Vet du i det hele tatt hvor mange kniver denne kofferten inneholder? Sjefen har nok en gitt sum å holde seg til. Kipt at de ikke hadde mer kofferter igjen...Men kniver, DET fikk han:)

Jeg har gjerne et merkelig syn på ting i dine øyne, men jeg mener folk henger seg opp i merkverdige saker og ting av og til...

Slik jeg ser det har det absolutt ingenting å gjøre med at den andre er mer verdt en den andre, trenger ikke gjøre det så komplisert!

Skrevet

For å si det slik: Inneholdt kofferten 5kniver - kunne han tatt ut en slik at de ble likt delt.

Jeg er heller ikke en person som går og bryr meg særlig om ting, men forskjellsbehandlig vil jeg ha meg frabedt. Til og med av sjefen.

Skrevet

Jeg forstår reaksjonen til din bror uten flere scenarier, og sammenligningen er litt søkt.

Skal noen si noe må det være broren din, og det er ille for broren din som arbeidstaker og person om en søster skal si ifra til sjefen om en gave. Det var som sagt en elendig avgjørelse av sjefen, og skal broren din si noe til sjefen om verdien av gaven han fikk så bør han kanskjer spørre om det var ford han er misfornøyd med arbeidet fordi det føles sånn. Er dette et engangstilfelle så vet jeg ikke om jeg hadde sagt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...