Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Saken er at en gutt på avd til sønnen min har kreft.Han har vært borte fra bhg siden i høst og er nå tilbake.Vi er informert om å gi beskjed dersom andre i familien får sykdommer og selvfølgelig holde egne unger hjemme ved sykdom.....Jeg forsto det slik at foreldrene til gutten da ønsker å holde han hjemme. Nå hoster sønnen min.Han er plaget med allergi så tror det er det,men er ikke sikker.Han er ikke syk på andre måter men jeg kjenner jeg blir litt stresset.Jeg unner jo denne gutten av hele mitt hjerte å kunne være sammen med andre barn nå,samtidig som jeg er redd for at MIN unge skal smitte han med noe? Bør jeg holde min gutt hjemme og si i fra (noe jeg allerede har gjort) eller forvente at foreldrene selv "tar ansvar"?
It's all about me Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg synes du skal si det du skriver her til foreldrene jeg. De blir nok glad for ekte omtanke. Da mener jeg si at han hoster, men at dere personlig tror det er allergi. Og at du blir så usikker fordi du virkelig unner gutten dems å være sammen med andre barn. La foreldrene avgjøre, for samme hvor mye du vil så kan du ikke fortsette å holde hjemme med hver minste lille misstanke på kanskje noe som kan være.
Minnie Mom Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Da jeg var 7 år og begynte på skolen var det en gutt i min klasse som haddde blodkreft. Han hadde hjemmeundervisning de første 2-3 årene, husker ikke helt. Da han ble frisk og begynte på skolen, fikk foreldrene et skriv om hvilke hensyn de skulle ta. Det var stort sett at vi måtte si ifra raskt hvis det var sykdom, eller hvis søsken var syke. Kan ikke huske at vi var hjemme ekstra pga dette, vi var selvfølgelig hjemme ved egen sykdom, men ikke noe mer enn vanlig. Gutten ble holdt hjemme hvis det gikk smittte av barnesykdommer og sånt. Jeg vil tro at foreldrene til gutten i bhg deres er forberedt på å holde han hjemme ved behov, ikke at dere skal være hjemme ekstra hvis ikke deres egen gutt trenger det. Vil også tro at foreldrene til den syke gutten har løpende erklæring som gjør at de har flere dager til rådighet ved sykdom. Hvis du er usikker kan du jo ringe barnehagen eller foreldrene og spørre.
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har en niese i samme situasjon som denne gutten og jeg vet at hennes foreldre foretrekker å få vite det du her skriver og at de ikke har noe problem med å holde henne hjemme dersom det er snakk om noe som kan være farlig. Så jeg vil anbefale å gi beskjed, men sende gutten i barnehagen som normalt dersom han selv er frisk nok til det. Det er nok foreldrene til barnet med kreft som må ta det største hensynet.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ringte moren jeg.Hun virket takknemlig for at jeg tok kontakt.Viser jo at dere bryr dere og tar hensyn som hun sa! Hun virket veldig positiv til at vi heller tar kontakt å spør enn at vi unngår spørsmål. Hun ønsket selvfølgelig ikke at vi skulle føle at vår sønn skulle holdes hjemme pga hennes barn. Gutten skal ikke i barnehagen i morgen pga kontroll på sykehuset så da trenger jeg ikke tenke på det akkurat nå Takk for svar
Mom2Two Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Enig med Frokostquiz, si nøyaktig det du sier her til foreldrene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå