Gidder ikke! Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Fra gutten kom hjem i dag, ved middagsbordet og nå i senga, har det vært TESTING fra ende til annen! Han er to år og fire mnd og har tydelig bestemt seg for å sjekke ut HVOR grensa mi går i kveld. I en time nå har han gått ut av senga etter max to minutter, det vil si at jeg har gått inn på rommet hans, lagt han ned, sagt natta sikkert hundre ganger. Og han syns det er morsomt og ler! Etter å ha vært pedagogisk, gitt han lite oppmerksomhet, vennlig, men bestemt, har jeg også forsøkt den forståelsesfulle med "er det litt vanskelig å få sove i dag, lille venn" osv, deretter prøvde jeg meg på sinnastemmen og "NÅ ER DET NOK!", men det funker ihvertfall ikke;) Guri malla. Si at det er flere som opplever dette da! Vet jo det men. Man kan jo bli gal! Og mektig provosert. Også han som i grunn er i godt humør, bare teste-tullehumør. Kunne jo vært verre mener jeg.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Min er omtrent lik. Hadde jeg gått inn der i kveld, så hadde han hyla og situasjonen hadde blitt værre. Isteden lot jeg være å gå inn, han ropte stille mamma, i 1 time, ingen hysteri. Glad jeg lot være å gå inn. Men jeg var beskymret for at han var sulten. Han har bare spist 3 kjeks etter at vi kom hjem fra barnehagen. Han ville ikke ha mat før han la seg. Jeg er dum som ga han kjeks før mat da. Det pleier sjelden å hende, men det gikk nå bra fordet gudskjelov. Nå sover han ;O) Forresten så sover han i sprinkel seng enda, og der klatrer han ikke ut fra. Så sprinkel sengen får han beholde til han fyller 3 i november eller evt jul ;O)
Babyfacepsycho Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Neste gang han kommer opp igjen så bare led han tilbake til sengen og legg han ned og bre over og gå ut igjen. Ikke si noe som hellst til han. Etter noen ganger frem og tilbake sånn uten og prate til han og gi han oppmerksomhet så burde han roe seg. Ellers har jeg ingen andre gode tips hvis ikke det hjelper. =)
Gidder ikke! Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Hehe, det er jo det som var den "pedagogiske" biten da:) Bare legge han ned igjen og så gå ut igjen, Han LER da også. Men satser på at han blir lei snart! Nå har han forresten gått over til å rope "natta" helt til han får svar... Noe han ikke får:) La han tidlig, så han er ikke overtrøtt, bare ikke trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå