Gå til innhold

Er det en slags motegreie...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viklet meg inn i en masse blogger (linket til hverandre) som er skrevet av jenter i alderen ca 16 - 22. Felles for de er at de driver med selvskading, har spiseforstyrrelser og er psykisk syke/ deprimerte.

Er selv en god del eldre enn disse jentene, og kan ikke huske at det var noen/ mange som drev med slikt da jeg var ung på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig mange fler som driver med det nå enn før, men det er nok mer synlig i samfunnet nå enn det var før. Gjennom bla internett og at det er mer åpenhet og aksept rundt det.

Skrevet

Er nok ikke en mote greie men det finnes grupper som har kroppsidealet sitt syltynn.. Det har jeg lest om...Og dette med selvskading kan sikkert også i noen miljøer oppfattes som kult..

EMO er et ord brukt på melankolikere som skader seg selv, men det er ofte misvisende.. Kan ikke greie alle under en kam.., Vansleig å forklare en subkultur.. Et annet etsempel på dette er gothere. Kan ikke forklares med en definisjon da alle er ulike..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...