Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg viklet meg inn i en masse blogger (linket til hverandre) som er skrevet av jenter i alderen ca 16 - 22. Felles for de er at de driver med selvskading, har spiseforstyrrelser og er psykisk syke/ deprimerte. Er selv en god del eldre enn disse jentene, og kan ikke huske at det var noen/ mange som drev med slikt da jeg var ung på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg tror ikke det er veldig mange fler som driver med det nå enn før, men det er nok mer synlig i samfunnet nå enn det var før. Gjennom bla internett og at det er mer åpenhet og aksept rundt det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Er nok ikke en mote greie men det finnes grupper som har kroppsidealet sitt syltynn.. Det har jeg lest om...Og dette med selvskading kan sikkert også i noen miljøer oppfattes som kult.. EMO er et ord brukt på melankolikere som skader seg selv, men det er ofte misvisende.. Kan ikke greie alle under en kam.., Vansleig å forklare en subkultur.. Et annet etsempel på dette er gothere. Kan ikke forklares med en definisjon da alle er ulike..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå