Gå til innhold

NOEN MED DIABETES 1 HER???? trenger hjelp!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos gyn for akkurat en uke siden og hun mente jeg hadde el da pga jeg hadde litt slikt blankt slim som kommer ved EL. Men jeg har testet med EL tester i en uke nå og ingen av testener har vært heeelt posetiv. En av de var nesten posetiv. Hadde sex i dagene rundt det og på tirsdag hadde jeg rosafarget slim (kan jo være rester etter svømmere) eller kan det være festeblødning?

Hadde ALDRI trodd jeg var gravid men ettersom jeg har diabetes har jeg fra tirsdag av har myyyye høyere blodsukker enn vanlig....

Så spørsmålet til dere er om dere merket forskjel i blodsukkeret VELDIG TIDLIG i svangerskapet eller om det rett og slett er noe annet....

Håper noen kan svare på noen av spørsmålene mine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg har diabetes type 1 og synes det høres veldig rart ut at du har høyere blodsukker om du er gravid. det er nemlig vanlig å slite med hyppige følinger i begynnelsen av svangerskapet når man har diabetes type 1. jeg merket det selv ganske fort, og måtte tidlig mer enn halvere enhetene mine til hvert måltid. er i dag ca i uke 9 (litt usikker) og bruker fremdeles ekstremt lite insulin i fht hva jeg pleier å gjøre. jeg har heller ikke hatt festeblødning

har du to barn fra før av? da vet du vel det fra før...?

Skrevet

hadde ikke feste blødning med de to andre og hadde høyt blodsukker i starten av de to andre svangerskapene også men det jeg ikke husker var hvor langt ut i svangerskapet jeg faktisk startet med det høye blodsukkeret.

men takk for svar og erfaring;-)

Skrevet

da så... jeg skulle nesten ønske jeg heller sleit med høyt blodsukker. jeg har sikkert 4 følinger i løpet av en dag. det er drit vanskelig for jeg er konstant kvalm og kaster opp nesten all mat jeg får i meg også. skikkelig svingende blodsukker, for jeg tør ikke sette insulin rett før eller etter maten (bruker humalog) fordi jeg aldri veit om maten kommer opp igjen eller ikke. det er jo verken bra med for høyt eller for lavt blodsukker under svangerskapet. uff... alt det her bekymrer meg veldig. er jo første gang for meg, og jeg kan ikke så mye om det her egentlig. dårlig oppfølging fra lege også. du har jo to unger, hvordan var dine svangerskap? noe spes jeg bør tenke på? hva er sjansen for at barnet blir født med diabetes? jeg har hørt av barn av dia-mødre er så mye større enn "vanlige" barn ved fødselen... scary!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...