Gå til innhold

En unge i barselgruppa er så uspiselig!!! (ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei i barselgruppa mi har hele tiden beskyttet dattern sin mot alt og alle. Hun har nå i snart tre år løftet henne over terskler og hindre som måtte ligge i prinsessens vei.. Ja- hun blir offentlig kalt mammas prinsesse, og pappaen har lært henne at hun er pen. Så dette sier hun jo til stadighet. Hun er utrolig søt, men hun griner hysterisk for alt og er livredd folk og skriker utrøstelig om du ber henne slutte å kaste leker eller ber henne gå å leke eller flytte på seg.

Hun står en cm bak deg, veldig voksensøkende, og leker jo overhodet ikke på eget initiativ. Har holdt på å rive henne overende flere ganger, for plutselig står hun jo under føttene mine.. Og da farer moren opp og bærer henne unna. Hun maser etter mat hele tiden. Ofte har vi jo en slags enkel servering,- men denne ungen går og tigger og prater om mat hele tiden. Hva hun vil ha- og moren stopper henne ikke. Spiser liksom tre brødskiver til lunsj, dytter en banan i fjeset for så å stappe inn kaker og annet. Ungen har anlegg for å bli rimelig svær- og hun er veldig lat.

Dette er i utgangspunktet en unge jeg ikke liker fordi hun blir oppdratt så annerledes enn alle andre jeg kjenner. Moren sitter og beklager seg over lange dager i barnehagen, men selv når hun har fri er jo dattern i barnehagen hele dagen. Jeg har flere ganger tenkt at det må være bra for datterens skyd- at hun får beveget seg, spist litt mer kontrollert/ normalt og ikke blir overvåket som en hauk...

Før syns jeg moren var ok, nå hæler jeg henne ikke. Vi er flere som det etterhvert viser seg å ikke orke ha barseltreff siden denne ekvipasjen er iferd med å bli litt mye....

Kan vi kutte ut mor og dattter? For vi har jo ikke noe med hvordan hun oppdrar sitt barn? Hun er jo ingen venninne av noen av oss, vi har bare jevnaldrende barn alle i gruppa. Og j eldre denne ungen blir dess eklere blir de begge to- både mor og datter.. Og større og latere og mer grinete..

Orker ikke ha de her. er så negative til alt og alle, mens de egentlig ser ut til å ha nok å ta tak i selv..

What to do? Dette er snakk om voksne damer 30 +...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo om en uspiselig mor, og ikke et uspiselig barn. Barnet gjør jo bare som vanlig, for dette har mor og far lært henne at er vanlig.

Forøvrig er jeg ikke tilhenger av å spise barn, selv om de skulle være spiselige;)

Skrevet

Har du/dåkker prøvd å veileda ho på nå vis. d e mange som e sånn mot sine etterlengta barn seint i livet.

Skrevet

Virker moren tilfreds med at datteren er slik da?

Skrevet

Du skriver at de er så negative til alt og alle. For meg høres du, HI, unektelig veldig negativ ut! Alt var visst galt med mor og barn her.

Dersom slik et problem for deg, kutt kontakten. Men ikke klandre det lille barnet for evt feil foreldrene hennes gjør...

Skrevet

Hvor ofte treffes dere da?

I en barselgruppe kan jo ikke alle like alle like godt.

Men som voksne mennesker må en jo forholde seg til personer en ikke liker så godt i mange situasjoner.

Hva med å prøve å legge godviljen til og prøve å se mor og datter i et nytt lys.

Eller synes jeg du skal trekke deg ut av gruppa og ikke tvinge andre ut.

Du kan jo treffe de andre for det.

Skrevet

Synes ærlig talt du selv ser ut til å ha et problem.

Ikke har du noen reelle argumenter heller.

Du er misfornøyd med barnets spise- og mosjonsvaner og dets personlighet. Er det mulig...?!

Skrevet

HI, de "uspiselige" her er alle dere andre.

Og det er snakk om "voksne" damer på over 30 år? Det hadde jeg aldri gjettet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...