nor79 Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Tenkte å starte med litt grøt nå når gutten min snart er 4 mnd. Kjøpt maisgrøt, skjønt at det er fint å starte med det eller risgrøt. Det jeg lurer på er om jeg skal bare gi grøt, eller blande den ut med litt sviskemos eller olje....lest så mye forskjellig. Noen som har erfaringer? Vil prøve å unngå at prinsen min får magevondt
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 vi brukte litt sviskemos i grøten, det funka fint her:) enten i eller ved sida av. olje har eg aldri hørt om, men det går vel kanskje det og. kan og bruke litt malt i grøten om du heller vil det:) vi bruka å bytte litt på det.
Gjest yrild Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Hei :-) De lærde strides om hvilken grøt det skal begynnes med. Her nede i mellomeuropa hvor det er mer vanlig å begynne med fast føde etter fyllte 4 mnd anbefales det glutenfri grøt (ris, mais eller hirse) frem til 6 mnd for så å begynne med blandingsgrøter (litt og litt gluten). Hvis du ikke har gitt MME kan pjokken få magevondt av MMEen i grøten, da kan du prøve helsekostgrøt uten MME (blandes med vann og evt frukt). Hvis han ikke har problemer med MME er det jo flust av grøt :-) Vi har en litt melkesensitiv stump og har gitt Holles hirsegrøt med vann og Banan siden han var 4 1/2 mnd. Han elsker det :-) Risgrøt og banan kan føre til hard mage, så det kan være lurt å blande sviskemos eller kokt pæremos i risgrøten og bruke banan i feks hirsegrøt.
Nagilimia Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg kjøper nesle sin mais og ris grøt som skal blandes med mme eller mm. Den blir bare litt tynnere med mm. Det er det samme hvem du begynner med. Bytt på etterhvert så blir han ikke så lei. Jeg har gitt to ts sviske ved siden av, men nå er han grøtlei og da gir jeg det sammen med grøten, men blander den ikke helt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå