Gå til innhold

Ble helt satt ut i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på jentekveld i går kveld, og én av jentene er ikke min veninne. Jeg er oppvokst på gård og skulle prøve å forklare for en som ikke hadde peiling at enkelte klovdyr ofte har problematiske fødsler. Fordi dette var en ost og vinkveld, og ikke et foredrag om storfe-hold sa jeg at de er liksom ikke helt laget for å føde så store avkom som de får. Når de to andre gikk på kjøkkenet for å hente desserten setter hun øynene i meg og sa med skikkelig sinna stemme at dette visste jeg ingenting om og jeg kunne bare la være å uttale meg. Jeg ble helt satt ut, og grunnen til dette var liksom at jeg ikke hadde nevnt at mye av grunnen til dette var avl. Når de andre kom var hun plutselig smøreblid igjen.... Fikk rett og slett så sjokk at jeg tenker på det enda. Dette var første gangen jeg traff henne, og det frister ikke til gjentagelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket grunnlag har hun for å påstå at du ikke har peiling da. Er hun utdannet veterinær eller noe sånt?

Høres helt merkelig ut at hun reagerer sånn, hvis hun ikke vet mer om det selv

Skrevet

Hun hadde en eller annen tilknyttning til gård forsto jeg... men uansett, det jeg sa var ikke feil. En ting er jo at hun kommenterer det, men hun virket mildt sagt steik forbanna...

Skrevet

Belgisk blå; heter rasen du tenker på, og ja de må ta keisersnitt fordi de er avlet frem til å få avkom som er altfor store til at de kan føde normalt.

Denne rasen har nesten dobbel muskelmasse ift det vi regner som vanlige kyr, og gir oss dermed mye større biffer....

Så kan vi mene hva vi vil om dette er en riktig vei å gå eller ikke økologisk og dyrehelsemessig sett....

Skrevet

Vanlige kyr må også ofte ha hjelp for å føde.

Skrevet

wow, ja det er sært.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...