Gå til innhold

Uff ,nå trenger jeg hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal jeg begynne??

Mitt STORE problem er svigermor!

Vi har 4 barn 2 fra tidligere forhold(hver)og 2 som vi har sammen.Datra mi drar til faren sin annenhver helg og sønnen hans er aldri hos sin far. Mine foreldre vil veldig gjerne ha barna våre så ofte som mulig. Hans sønn er ikke der så ofte kan du si,men de andre er det. Sviger foreldrene mine derimot de vil bare ha sønnen hans på beøk,mens de to barna som vi har felles er ikke velkomne. (de er jo biobarnebarn!!!) Det er dette som gjør meg så jævlig sinna!!!!

Hvorfor fryser svigermor ut barnebarna på den måten. de får ikke bare mindre gaver og sånn til bursdager, de får ikke den samme kosen som sønnen hans får...himmel og hav- det er hennes tap har jeg tenkt...men nå begynner datteren vår på 6år å spørre hvorfor hun ikke kan få være hos farmor også....hva skal jeg si??

og hva sier jeg når minstemann begynner å spørre...jeg vet det kommer!

har prøvd å begrense dette litt da...så jeg har sagt at det får være annenhver gang til å sove hos farmor. men etter jeg sa det har det ikke blitt noen ting. Det er nå 1 år siden ungene har fått vært hos farmor og farfar- utrolig synd!!

Men hva gjør jeg a??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier faren? Kan ikke han ta opp med farmor at de yngste barna hans ikke er velkommen hos henne? Det er jo mest naturlig at han gjør noe med saken, siden det er hans mor.

Skrevet

Jeg vet...har prøvd å si det til han.. han sier han har tatt det opp med hun. men da tydeligvis til ingen nytte...

Det ender med at vi krangler fordi jeg mener han burde si fra mer og virkelig vise at det ikke aksepteres...

Hadde det vært mine foreldre hadde jeg VIRKELIG satt dem på plass!

Skrevet

Når ungene deres begynner å spørre så er det bare å henvise dem til far. Spør pappa, det er hans mor, så han vet det nok!

Det er vondt for dem, men de har så pass mange andre i livet som bryr seg, at en farmor de aldri har møtt ikke blir fullt så viktig.

Det er hans problem å rydde opp i, så la han kjenne det på kroppen, ikke ta støyten for han.

Skrevet

Her i huset er det alle eller ingen! take it or leave it.

det gjelder både ste- og biobarnebarn. Min foreldre er greie sånn, og tar godt imot min stesønn, mens min manns foreldre hadde en periode der de forskjellsbehandlet noe helt vanvittig. Klar beskjed - alle eller ingen, og da endret de seg heldigvis.

Skrevet

Gærne folk. Håper mannen din står på din side og ser hvor gærne de er.

Kjente en fyr som gifta seg for 2.gang. Moren hans tok imot bruden med flg ord: "Jeg har bare én svigerdatter, og det er Bente!" (ekskonas navn...) Men hun kjente likevel sin besøkelsestid da det kom barn til verden. Hun fikk jo faktisk en ny sjanse til å være snill farmor - hun hadde vært veldig streng mot barna til kone nr 1. Jeg tror de hadde et OK forhold, hun og barnebarnet, men hun var jo blitt veldig gammel da.

Skrevet

Han støtter meg ikke akkurat...da burde han sagt noe til moren sin mens jeg var der...

Men nå har jeg mest lyst til å kutte ut hele dama!!

Mannen min sier at han ikke kan tving noen til å like barnebarna sine... da sier jeg at ingen kan tvinge meg til å ha folk her i huset som behandler ungene urettferdig.

Det er vanskelig for han og...han står mellom barken og veden.

har også prøvd "alle eller ingen" men da unnskyldte alle besteforeldrene seg med at det orket de ikke...derfor ble det hver sin tur..ingen som kan være der f.eks to helger rett etter hverandre, for da er det neste mann sin tur....

Vanskelig det er!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...