Gå til innhold

Pølse og potetstappe til ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ungen min på ett år spise maggi potetmos (uten tilsatt ekstra salt) og winerpølser uten skinn sammen med oss? Eller er det for hard kost for magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Min unge spiser nesten alt vi spiser, det har hun gjort siden hun var ca.10 måneder.

Skrevet

En 1-åring kan spise det meste dere spiser, bare litt mindre krydra(mtp salt og sterkt krydder)

Skrevet

Ferdigprodusert pølse og potetstappe blir normalt altfor salt. Ellers ville det ikke vært noe problem.

Barn inntil 2-3 års alder er MEGET følsomme for salt og bør mest mulig skånes for ferdigvarer som ofte har et saltinnhold på grensen av hva VOKSNE kan klare å håndtere uten skader i lengden. Mens en middag av f eks kokt poteter, hjemmelaget kjøttkake (hvor du var forsiktig med saltkaret og krydderhylla....) og (litt!) erterstuing eller på kokte poteter, gulrot, hvit saus (hjemmelaget! med lite salt/krydder) og kokt torsk går helt fint. Hva vokste barn egentlig opp på på før Nestlé kom i butikkenens hyller?

Skrevet

Jeg er litt redd for å gjøre noe feil jeg skjønner dere :) Godt å kunne spørre dumme spørsmål her ;)

hi

Skrevet

Nå spurte hun ikke om det var sunt, hun spurte om ungen kunne spise det, og det kan den. Er vel ikke vårt ansvar hva hun vil gi barnet sitt av mat. En liten pølse i ny og med er ikke farlig mtp salt, selv om det finnes sunnere alternativ.

Skrevet

Barn KAN spise salt kjøttsuppe også uten å dø av det! Men det ER likevel "for hardt for magen!" Som det OGSÅ var spørsmål om! Det samme er faktisk ferdiglaget pølse og potetstappe!

Les HELE spørsmålet før du kommer med slike kommentarer, 17:27!

Skrevet

ja, fornuftig svar fra 17.24!

Skrevet

Jeg har lest et sted, at pose potetmos er noe av det kunstigste og værste man kan få i seg. Fryktelig salt er det også. Jeg spiser det ikke selv engang, men hvis jeg lager hjemmelaget potetmos, kan sønnen min godt få en pølse ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...