Gå til innhold

Noen her som har hatt utskraping/stikkpille i forbindelse med MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ul i dag, og fikk bekreftet MA. Fikk time på sykehuset i morgen. Gynekologen mente det var tilstrekkelig med stikkpille, men holdt muligheten åpen for at det ble utskrapning.

Mitt spørsmål er: Hadde dere med dere noen på sykehuset? Vil gjerne ha med meg min mann, men han har det svært travelt på jobb, og jeg klarer meg forsåvidt fint selv, dersom det ikke kreves ledsager. Har forsøkt å ringe sykehuset, men fikk ikke svar. Kan jo evt ringe ham etterpå slik at han kan hente meg dersom det blir narkose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

WHAT? blir ikke mannen med? Det synes jeg er for dårlig...

Min mann ble selvfølgelig med, og han ble også sykemeldt fra jobb fra den dagen vi fant det ut slik at vi kunne bruke tiden sammen. Det kan være veldig godt å ha med seg noen, for dagen kan bli lang og det er mange følelser i sving.

Jeg fikk kun stikkpille og jeg var over i 2 trimester til og med. Hvor langt var du på vei? Det tok mesteparten av dagen å ligge der, og jeg fikk ikke spise noe i tilfelle det ble utskraping og narkose. Jeg fikk derimot suge på drops slik at jeg fikk i meg noe sukker. Da det hele var over så sjekket de meg med gu og det var bare noen småbiter på under 1 cm igjen av morkaken slik at jeg slapp utskraping. Blødde i under en uke etterpå så det gikk ganske så greit egentlig.

Skrevet

Takk for svar!

Han blir visst med allikevel :) heldigvis! Det er godt å ha ham tilstede. Vi fikk vite om MAen nå i ettermiddag (men jeg har skjønt det selv en god tid nå, så ultrayden var bare en bekreftelse), og fikk time på sykehuset allerede i morgen tidlig.

Jeg er 8+6 i dag, men embryoet hadde nok stoppet utviklingen for en stund siden, så jeg regner med det blir stikkpille på meg også.

Hadde du sterke smerter? Var det nødvendig med sykemelding etterpå, eller kunne du gå på jobb?

Må man ligge på sykehuset etterpå altså? Var det fordi du var så langt på vei? Fikk du noen oppfølging etterpå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...