Gå til innhold

"babyen min vil smake på alt jeg spiser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ser det kommer mange sånne innlegg her med jevne mellomrom. Min er ett år nå, og jeg har ikke hatt det store problemet med akkurat det før nå. Jeg syns det er vanskelig, for når vi spiser noe så tar han ut smokken og smatter med munnen. Vil helt tydelig smake på det vi spiser. Nå er han jo såpass stor at han kan smake på det meste, men jeg har vært veldig streng med å unngå å gi han kaker, kjeks, sjokolade ol og han har heller aldri fått drikke noe annet enn melk og vann. Så det jeg lurer på... når går egentlig grensen for når det er "ondt" å sitte å spise foran barnet? For nå føler jeg meg slem som sitter å spiser is foran han, vet at han så gjerne vil ha en smak. Samtidig vil jeg ikke at han skal få i seg sånne ting før det ikke er til å unngå lenger..

Jeg vet at ett alternativ er å la være å spise ting han ikke får smake på når han er i nærheten, men det er ikke alltid lett å unngå heller..

Var et innlegg her for en stund siden om ei som viste sin bekymring for en mamma som spiste kaker og drakk saft foran 4åringen mens ungen ikke fikk smake. Dét er rett og slett ondt! Så hvor går grensa? Er det ondt å spise is foran ettåringen som gjerne vil smake på det mamma spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er slemt å sitte og spise foran ungen sin, uten at h*n får smake. Da kan man heller spise is/godteri o.s.v når ungen sover... verre er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...