septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jobber natt, dermed har jeg fri 1 uker annehver uke. Eks nattvakt tors tom mandag morgen, fri til neste mandag jobber da mandag til tors morgen, så fri frem til neste tors. Jeg går utifra jeg skal søke vanlig permin med 80%dekning, men kom til å tenke på, at det er litt dumt, jeg har jo mange friuker, kan man feks, velge av på perm ved å planlegge med turnus, de ukene jeg har fri?? så jeg kan sterkke de 54 ukene laaaangt??
"nøtteliten" Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Nei det kan du ikke. Forskyvning av perm kan kun være pga arbeid eller lovbestemt ferie. Dersom du ikke har perm i "friukene" og vil registrere at du er i arbeid den perioden blir foreldrepengene redusert med tilsvarende dager. Foreldrepenger utbetales i dagsatser. Dersom du er registrert som på jobb i fem dager får du ikke foreldrepenger for de dagene.
septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2009 Ok, takk for svar. Men angående ferie, tenkte ta ut alle ukene mine siden jeg skal si opp jobben mens jeg er i permisjon. Skal i utgangspunktet begynne å jobbe juli neste sommer, men vet sjefer i kommune bare gir 3 uker om sommeren, osv. Spiller vel egentlig ikke noen rolle da om jeg har feks 3 uker i juli og kanskje 2 eks i mars, for da stopper vel permtiden og starter igjen, så jeg vil havne på samme startdato i august en gang. Uff ble litt klønete skrevet
*toppris* Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 hm, 3 uker?? jeg jobber også deltid i kommunen og her er det 5 uker, det vanlige...
septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2009 vi har 5 uker.. mrn får ikke ta mer enn 3 av de om sommeren. sammenhengende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå