tre små... Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 syns det er utrolig vanskelig med guttenavn. hadde vært mye lettere med en jente til... men har kommet frem til noen navn som er fine.. er usikker på de fleste da.. ingen som jeg virkelig har falt helt for. noen som vil rangere de.. evt si hvilke de ikke kunne tenkt seg eller om det er noen som de liker veldig godt? (hvis ikke rangere alle så kanskje de tre som er øverst og de tre som blir på bånn? gjerne en begrunnelse for hvorfor dere liker/ikke liker navnene:) Benjamin Elias Filip Henrik Jakob Jesper Johannes Jonas Jonathan Kristoffer Oliver Peder Samuel Sebastian
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin - nei Elias - tja Filip - fint Henrik - ok Jakob - tja Jesper - nei Johannes - fint Jonas - tja Jonathan - nei Kri stoffer - oppbrukt Oliver - fint Peder - fint Samuel - tja Sebastian - tja Da blir det sånn: Topp: 1 Peder 2 Oliver 3 Filip Bånn: Jonatan Jesper Benjamin (helt på bånn!)
erteposen + 4 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Johannes og Peder likte jeg. Samuel het min gamle onkel som siklet, så det går ut:) Mange av de andre navnene er pene t.d. Jakob og Elias, men jeg har rett og slett bare blitt lei av navna og kardemommeby:). Da går jeg heller for de klassiske.
Dindagmamma? Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg lager en topp 5 liste over de jeg liker best:o) Jeg luker vekk da navn som jeg har på mine gutter;o) Nr1 Benjamin:o) (hadde jeg fått sønn nr 4 hadde han fått dette navnet:o) Elsker det!!! Nr 2 Jonathan...bare liker det veldig godt...veldig søtt;o) Nr 3 Oliver ( min sønn nr 3 het dette i magen fram til 5 mnd...da ble han omdøpt til Sebastian:o) Nr 4 Filp...søtt og koselig navn Nr 5 Elias Sånn der har du min rangering:o) Hva heter jenta di da? Lykke til med navnvalget ditt:o)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin Filip Oliver Elias Sebastian Er vel de jeg kunne stått i fare for å bruke selv (plutten vår endte opp med å hete Emil etter mye frem og tilbake, hehe), selv om jeg syns alle er fine. Av de du har på lista er det vel bare Peder jeg ikke kunne brukt selv fordi det ikke uttales så pent på "morsmålsdialekten" min - da ville jeg heller hatt Peter )
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Jesper Jonathan Benjamin Elias Sebastian Jakob Henrik Kristoffer Jonas Filip Oliver Johannes Peder Samuel
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Henrik Johannes Filip Detta er mine topp tre, sønnen min sitt navn er ikkje på lista di men deter selfølgelig det finaste Nokon av resten er litt oppbruka og nokon er navn eg bare ikkje liker. Benjamin Elias Jakob Jesper Jonas Jonathan Kri stoffer Oliver Peder Samuel Sebastian
prebs Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Mange fine navn her: ) 3 på topp: 1.Jakob 2.Peder 3.Johannes 3 på bånn (nr. 1 er "verst"): 1.Samuel 2.Oliver 3.Jonathan
mamman til to gutter Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Vi hadde Henrik som alternativ på sønnen vår, men et annet passet bedre til han når han ble født. I tillegg liker jeg Kristoffer. Resten ville jeg ikke valgt, men heldigvis liker ikke alle de samme navnene, for det ville vært litt tungvindt hvis det ikke bare var 2-3 med like navn i en klasse, men alle jentene het det samme og alle guttene:-) Jeg vet ikke hvor lenge du har igjen til terminen, men det vi gjorde (for vi syns også guttenavn var vanskelig), var at vi skrev ned alle navn vi kom over som kanskje kunne være aktuelle og så strøyk vi ut og skrev på navn etterhvert. Det begynte vi med allerede etter ultralyden når jordmor var nesten sikker på at det var en gutt. Når sønnen vår ble født hadde vi igjen 4-5navn og vi trengte ikke engang å snakke om det før vi visste at han måtte hete det han heter, ingen av de andre navnene passet til han.
tre små... Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2009 mange forskjellige meninger her.. vil gjerne ha flere?? En gutt - snart prøver - takk for tips! vi har begynt tidlig.. for å prøve å bli vant til flere av disse navnene.. man kan jo ofte forandre mening etter å ha hørt det en stund.. men forsatt er det så vanskelig og redd denne gutten kommer til å være navnløs en stund etter fødselen...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin -NEI Elias- NEI Filip- ALDRI Henrik-JA Jakob-NEI Jesper-ALDRI Johannes-NEI Jonas-NEI Jonathan-ALDRI Kristoffer-ALDRI Oliver-ALDRI Peder-JA Samuel-TULLER DU? A L D R I Sebastian- NEI
Venja Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Topp 3 1. Jakob 2. Johannes 3. Henrik 3 på bunn: 1. Sebastian 2. Benjamin 3. Filip (alle heter jo det i en eller annen variant....) Liker best gode gamle navn jeg da og styrer helst unna topp ti lista
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin Elias Sebastian Likte ikke de andre
Stinamedgogutten=) Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin- veldig fint Elias- greit.men blir litt feil med tanke på elias båten Filip- helt greit Henrik- fint Jakob- tja Jesper- veldig fint Johannes- gammel mann Jonas- veldig fint Jonathan- veldig fint Kri stoffer- veldig fint Oliver- nydeligt Peder- usikker Samuel- greit.men syns det er litt tungt. Sebastian-kjempefint
Trebarnsmamma30 Skrevet 4. juni 2009 #16 Skrevet 4. juni 2009 Benjamin: veldig fint Elias: nydelig, for det heter min:) Filip: greit Henrik: greit Jakob: fint Jesper: greit Johannes: fint Jonas: kjempefint Jonathan: veldig fint Kristoffer: fint, men veldig mye brukt Oliver: greit Peder: ikke min smak Samuel: fint Sebastian: kjempefint
Trebarnsmamma30 Skrevet 4. juni 2009 #17 Skrevet 4. juni 2009 Du hadde ganske lik smak som meg på guttenavn:)
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #18 Skrevet 4. juni 2009 mange fine navn altså, ingen jeg ikke liker! Min stemme går til Jonas Oliver Johannes Taperne : Jesper Kristoffer Henrik
Koseklompen Skrevet 4. juni 2009 #19 Skrevet 4. juni 2009 Henrik Jakob Johannes Peder Er ikke så begeistret for de andre
Piken på landet Skrevet 5. juni 2009 #20 Skrevet 5. juni 2009 Veldig mange fine navn :-) Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det noen av disse som er veldig pop -> oppbrukt. Det jeg syns er absolutt finest er Jakob. Det skulle minstejenta vår hette dersom hun var gutt. Men det er desverre blitt alt for pop. Samuel er råkoselig, men 4 personen i min omgangskrets har en Samuel, hadde derfor vært uaktuelt for vår del. Jonas og Benjamin er helt utrolig oppbrukt her. Elias er søtt, men føler det også er blitt veldig pop. Jesper, Peder, Oliver, Filip og Kristoffer er nok navn jeg aldri hadde vurdert. Derfor blir min rangering slik: Johannes Henrik Jonathan Sebastian (kanskje litt for mye Camilla og tyven, hører for meg Camilla rope Sebastiaaaan på skikkelig sørlandsdialekt... Men det er sikkert slik en bare trenker de første gangene) Viss ikke Jakob og Samuel hadde vært mye brukt her jeg bor, hadde nok disse toppet listen min. Lykke til med navnevalg!
tre små... Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2009 takk:) ingen av disse som er veldig mye brukt her.. men vet kanksje om et barn med noen av de navnene da.. men kjenner ikke så mange babyer så mulig det er flere som er små som har de navnene.. tror de fleste av de ligger blant de 100 mest brukte navnene i fjor. flere av disse navnene kunne jeg ikke tenkt meg for en tid tilbake, feks Jacob.. men jo mer jeg hører det så liker jeg det bedre og bedre... vet faktisk ikke om som heter det navet jeg:) håper flere vil svare for her var det veldig delte meninger:) morsomt at flere syns det er mange fine navn da!
Jentemammaen Skrevet 5. juni 2009 #22 Skrevet 5. juni 2009 Jeg ville valgt Filip, syns det er søtt, selv om det veldig popp... Ellers syns jeg forsåvidt alle navnene var fine, men noen er litt for "oppbrukt" for min smak, og andre er ikke helt i min gate. Men syns faktsike alle er OK..
AO3 Skrevet 5. juni 2009 #24 Skrevet 5. juni 2009 Jeg liker: Johannes Jesper (under tvil) Kristoffer Peder (under tvil) For poppis: Oliver Jonas Jakob Nei: Elias Samuel Sebastian Tja (kommer delvis inn under "for poppis"): Filip Jakob Henrik (navnet jeg liker best av de tre siste)
ツ Skrevet 5. juni 2009 #25 Skrevet 5. juni 2009 Klarer ikke helt å rangere navnene Men På topp Johannes Elias (da jeg gikk med siste"mann" (som var jente...) Hadde jeg de to navna på min "topp-liste";))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå