Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger litt tilbakemeldinger på hvordan deres dag ser ut i forhold til mat på de rundt 8 mnd. Føler liksom vesla får det samme hele tiden og lurer på om jeg kanskje burde utvide matrepotoaret litt??? noen ideer til ny mat?

Sånn ser vår dag ut:

07: pupp

08.30:grøt

11.30: brødskive med banan eller leverpostei og boks med frukt

14.30: middagsglass

18.30: grøt

19.30:pupp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, både grøttyper, middager og frukttyper varrierer du vel sikkert på.

Forslag til påleggssorter:

Brune oster og prim (tilsatt jern)

Kjøttpålegg (f.eks. hamburgerrygg, kokt skinke, servelat)

Hvite oster og smøreoster

Kaviar

Sardiner eller makrell i tomat/olje

Avokado

Egg

Rørte bær, fruktmos eller syltetøy med mindre sukker

Skrevet

Sover vesla di hele natta uten å spise?

Vi sliter også litt med variasjonen. Her er dagens program:

07:00 pupp

07:30 brødskive med leverpostei eller prim

09:00 pupp

11:15 brødskive med leverpostei eller prim

to korte puppemåltider mellom 11:30 og 15:00

15:15 middag .grønsaksmos og kyllingkjøttbolle

15:30 pupp (sovepupp)

18:00 brødskive med leverpostei eller prim, tran, og fruktmos.

18:50 pupp

Litt mye pupp kanskje. Men lillegutt er ikke så storspist når det gjelder brødskive. Det blir vel gjennomsnittlig en halv skive til hvert måltid. Grøt liker han ikke.

Han spiser i tillegg pupp en gang i løpet av natta. Vet ikke om han har behov for det eller om det er for kosen sin del.

Skrevet

ja hun sover rundt. Begynte å jobbe med det når vi begynte med grøt på kvelden og når hun var 5 1/2 mnd sov hun rundt. Hun er ganske stor så hun trengte ikke det måltidet om natta og det gikk uten så mye protester:)

kyllingkjøttbolle skal jeg jammen prøve....og nye påleggtyper! var usikker på om ost var ok nå bl.a. Men nå skal det testes:)

Hun liker bare en middagstype så jeg føler det blir mye det samme....

Skrevet

hmm...det syns ikke på framsiden at jeg har svart.......derfor skriver jeg litt her og prøver igjen;)

Skrevet

Hva er kyllingkjøttbolle??

Sånn er mat-dagen vår, snart 8 mnd :

07:00 grøt+vann

10:00 1 brødskive med pålegg, 200ml mme + 1/2 banan

14:00 middagsglass, vann + fruktmos (hun liker ikke mange varianter middagsglass..)

17:30 grøt + vann

18:45 200ml mme på sengen

Sover hele natten

Skrevet

Kyllingkjøttboller kjøper jeg på prix. det er av merket coop eller extra. Men man kan jo lage utav kyllingkjøttdeig. Da har man jo mer kontroll på innholdet.

Ser ikke ut til at han her liker noen middagsglass. Spiser noen skjeer så er det stopp.

Tror vi må satse på nattavvenning snart ja..*skrekk og gru*

Skrevet

Det var IKKE skrekk og gru her i huset.. Skulle bare teste henne en natt for å forberede oss på hvilket h***tt* vi hadde i vente, men da tok hun 2 slurker vann og snudde hodet og sov videre. Dette skjedde 3 ganger ila natten, dagen etter 1 gang, dagen etter sov hun rundt.. Ikke en gråt, ikke en tåre!! Helt sprøtt at det gikk så fint... ;)

Skrevet

Vi får håpe det går like greit her. Har liksom prøvd å vente litt når han våkner om natta for å prøve å tolke hva han egentlig vil. Men det ender alltid opp med pupp...også er det litt skummelt siden han ikke vil ha flaske eller smokk. Da har jeg liksom ikke noe annen å tilby...

Skrevet

Hei!

Jeg er litt som deg at jeg syns vi går i samme tralten dag ut og dag inn... Så, flott at du tok opp dette :)

Slik er dagen til lillemor på snaue 8 mnd :

07.00 : 200 ml mme

11.00 : 150 ml mme + 1 porsjon grøt

15.00 : 100 ml mme + 1/3 middags glass

19.00 : 200 ml mme + 1/2 porsjon grøt

Jeg har ikke begynt å tenke brød i det hele tatt enda jeg, men jeg ville vært litt betenkt med å ha kjøttpålegg på maten? Det spørs jo så klart på hvor god tyggeteknikken er da, men ville tro det kunne være litt vanskelig med sånt pålegg enda. :o)

Hun legger seg etter syv maten, klokka blir da gjerne halv åtte-åtte, og sover til 6-7. Hun har også tre dupper iløpet av dagen. I dag har hun bare hatt to, så jeg er litt spent på å se om det påvirker natte, eller dvs imorgen tidlig :)

Skrevet

Dagene våre ser slik ut når det gjelder mat:

ca 5.30: mm

7.30: Grøt, vann

11: mm, 2 brødskiver, frukt, vann

15: mm, middagsglass, vann (noen ganger litt frukt)

18.15: mm, grøt, sviskemos, vann

Foreløpig har han bare fått prim og leverpostei av pålegg. Vi veksler mellom 4 ulike grøttyper....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...