Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 og bli satt i gang med fødsel. Er det så ille? Hvorfor det? Jeg blir satt i gang i uke 38. Gleder meg jo ikke akkurat til det nå
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 bra du ikke vet hva som venter.det er best.fødselen min var et hel..vete
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ble satt i gang i uke 38 og jeg hadde en flott fødsel Men den var lang ,2 døgn ,men det er ikke noe uvanlig når man blir satt i gang .
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Det trenger nødvendigvis ikke være fordi du ble satt i gang 15.06. For et patetisk og barnslig svar, når folk spør om noe her.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Synes du skal prøve og ta det helt med ro.alle opplever ting forskjellig.venninna mi ble satt i gang med førstemann og hun synes ikke det var ille men nr 2 startet av seg selv og den fødselen var helt grusom synes hun.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Takk for et ordentlig svar mammaen til William:)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Det er verre for kroppen å bli satt i gang da det ikke er en "naturlig" prosess for kroppen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Har blitt satt i gang 2 ganger i uke 38. Første fødsel startet ikke før etter 2 døgn med piller, varte i 12 timer. Andre fødsel startet etter andre pille og varte i 3.5 timer. Hadde ingen komplikasjoner fordi fødslene ble igangsatt. Veldig greit å bli satt i gang. Har bedre kontroll over ting da Lykke til med fødsel!
CMH Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Det tror jeg ikke du skal grue deg til dersom du er moden da.. Ble selv satt igang, 12 dg på overtid med 2 cm åpning vel og merke, men fødselen gikk raskt og knirkefritt. Brukte kun badekar og litt lystgass som ikke funka. Fra siste modningspille til ungen var ute, tok 6 timer.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ble satt igang. Først skjedde det ingenting. Så skrudde de opp dryppet, og helvete brøt løs. Det var rier uten pause, så intense at jeg ikke klarte si et ord. Da skrudde de ned dryppet og alt stoppet. Opp med dryppet og helvete brøt ut igjen. Etter halvannen time med non.stop helvetesrier ble det epidural og da begynte pressriene. Etter tre timer med pressrier som kom og gikk ble keisersnitt. Fikk beskjed om at et sånt forløp ikke var noe unormalt når fødselen ble indusert.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ble satt igang i uke 35 pga vannavgang, og jeg hadde en flott fødsel! Og jeg var ikke moden en gang. Fikk stikkpiller kl 16, kl 20 var det 3 cm åpning, så kl 23 fikk jeg drypp- og først da begynte jeg å kjenne riene. Fra kl 02 om natta begynte det å gjøre vondt, men ikke verre enn at jeg greide meg med akupunktur og saltvannspapler. Ungen ble født kl 0714, og jeg var såvidt innom lystgassen, men noe annet trengte jeg ikke. Jeg syntes det var mye mindre vondt enn jeg hadde forestilt meg, og hadde heller ingen problemer i ettertid. SÅ det å bli satt igang behøver slettes ikke være så ille!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ble satt i gang i uke 39 fordi vannet gikk, og der ikke kom rier i hele tatt. Det var helt greit. 5 timer med rier, så var ungen ute. Ikke noe galt eller overdrevent med riene. De var vel som de ellers ville vært, om kroppen min hadde "laget" riene selv.
Babyønske �� Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ble satt i gang en uke på overtid, var ikke moden. Fikk en modningstablett, 5 timer etter at den var satt var jeg moden, riene startet 1/2 time etter at jordmor strippet meg. Fødselen tok 9 timer fra første rie. Syns den gikk både rask og greit unna. Hadde sterke effektive rier av meg selv hele veien, så slapp drypp da. Klarte meg helt uten smertestillende, det var aldri i mine tanker at jeg trengte det. Syns ikke du skal ta sorgene på forskudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå