Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 det virker sånn .jeg er på tidsbegrenset ufør.og har 500 000 kr i egenkapital.og i dag ringte jeg husbanken .å da bare lo han idioten i andre røret.å sa:at så lenge du ikke har fast inntekt så går det ikke.å dessuten så har du alt for mye egenkapital..i mnd har jeg 15000 kr i trygd.6800 i overgangsstønad bidrag å barnetrygd.over 20 000kr i mnd..også ringte jeg postbanken å dnb nor å de sa at det var helt umulig..jeg har alt for liten inntekt bare 180 000kr i året .og iogmed at overgangsstønaden går ut ungen er tre år så blir det for usikkert å lite stabilt:/Jeg bor forestten i drammen ..uff .
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 ingen i min situasjon som kan fortelle om sine erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 ...men er du ikke litt enig da? Jeg hadde nok ikke turt å ta opp lån med så usikre innekter. Skjønner at det er en kjip situasjon å være i, men et lån skal man jo klare å betjene "i tykt og tynt" og uavhengig av tidsbegrensede stønader. Tidsbegrenset uføretrygd + tidsbegrenset overgangsstønad er jo ikke noe man kan lage noen realistiske kalkyler ut fra, og lånet skal du jo ha i en 15-20-25 år. Så jeg heller nok mot å være enig med bankene du har snakket med, selv om jeg godt skjønner at du skulle ønske situasjonen var annerledes.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Ring en annen bank!!! Fryktelig uprofft hvis han faktisk lo av deg. også trodde jeg ikke man kunne ha for mye egenkapital..
blond Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Hvor mye trenger du for å kjøpe? Leier du i dag? Jeg skjønner ikke at de ikke regner TU som fast inntekt, den er jo fastsatt for en del år. Vanlig inntekt varierer også i løpet av lånets varighet og hvis du har vist god betalingsevne fram til nå synes jeg det høres rart ut. Du bør ringe til forskjellige banker og be om en samtale i forhold til lån og for å sette opp et realistisk budsjett. Om ikke annet vil du lære mye av en slik rådgiving og vite hva du skal jobbe mot. Inntil du kan betjene et lån er det sikkert lurt å spare alt du kan for å få bedre egenkapital. Har du BSU? Det er lurt å starte en konto om du ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 jeg har akkurat solgt den forrige boligen min.den er på 33kvm.alt for lite til meg å ungen..jeg må nok ha en tre roms.trenger nesten en million i lån.for tiden bor jeg hos min mor..hvis ikke dette går så får jeg fortsette å bo hos henne.å spare å spare å spare...kan klare å spare 15 000kr i mnd.men vil jo helst kjøpe meg noe nå.syns det er slitsomt å bo hos min mor.siden hun blander seg så mye inn i hvordan jeg gjør ting med ungen min,slitsomt.desverre har jeg brukt bolig sparing.så den muligheten er nok borte...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Tenk hvor slitsomt det er for moren din da.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Husbanken er arrogante på telefon ja. De stiller et absolutt krav om fast og ikke midlertidig inntekt. Ellers har du jo klart å kontakte de minst utlånsvennlige bankene da... Postbanken og DNB. Du gjør som følger: Ringer Nordea og Fokus Bank, og avtaler et MØTE ansikt til ansikt vedrørende lån. Ikke sutre på telefon før møtet eller gå inn på noe på tlf i detalj. Du møter opp og tar med deg et detaljert budsjett for hvordan du skal fordele utgifter til lån,strøm, mat osv slik at du viser dem at du akn betjene et slikt lån. Du forklarer dem også hva som skjer når den midlertidige uførestønaden opphører, f.eks. at du da får bedre inntekt som varig ufør eller andre tenkelige scenarioer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå