Gå til innhold

Trøske...

*LLL* - har blitt tobarnsmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen med litt erfaring fortelle meg at det går over??? Jeg er så fortvilet, for det gjør så vondt... Begynte behandling av meg på søndag og lillegutt på tirsdag. Hvor lang tid tar det før jeg er bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg!

Skrevet

Hei, du har min største medfølelse, trøske er veldig vondt!

De beste tipsene jeg har til deg er å lufttørke så mye du kan. Sol deg gjerne litt toppløs, eventuelt i solarium. Skyll brystvortene med farris etter hver amming, dette hjalp meg mye. En annen ting er at canesten salven ikke hjalp meg, men når jeg begynte på pevaryl merket jeg bedring etter et par dager.

Om du bruker papirinnlegg, legg en slik liten tesil mellom brystet og innlegget, slik at brystvorten er fri og får luft hele tiden.

Jeg ble desverre ikke bedre før jeg begynte på tabletter. Kun salve hjalp ikke oss. Vi brukte ca 4 uker for å bli helt bra.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg er så lei av vondt i puppene nå... Lillegutt er 4 uker og jeg har hatt et helvete siden han ble født. Først var det sår og sprekker og nå er det soppen som tar meg :o( Jeg skal prøve tipsene dine og håper veldig at det hjelper fort!

Skrevet

Husk også å koke smokken til gutten i minst 10 min hver dag, ellers blir han smittet på nytt og på nytt. Leste på ammehjelpen.no at soppen ikke dør før på 60 grader, så alt tøy du har inntil puppen og munnen til ungen (bh'er, sengetøy, gulpekluter osv) bør vaskes på 60 grader.

Soppen trives i et basisk miljø og dør hvis det blir for surt, derfor anbefales yoghurt og sitronfarris. Begge deler kan smøres på puppen og i munnen til ungen..

Er noe skikkelig herk, sliter med å bli helt kvitt det selv. God bedring!

Skrevet

Takk for tips :o)

Mye å huske på og mye slit og pes....

Gleder meg til det er borte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...