Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta mi er 6,5 mnd og har i noen uker nå fått middag, da et halvt middagsglass. Burde jeg være tålmodig å få i henne et helt? Noen som vet hvor mye et måltid bør være i denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det varierer fra unge til unge det..Viser hun tegn på at hun er mett,så er hun nok mett:)

Min har spist et helt middagsglass på en to tre siden han var 5 mnd,og fruktmos beger etterpå,så er nok foskjell der ja.

Skrevet

Her holder det med 1/2 glass fremdeles, straks 11 mnd...

Skrevet

hehe oj,ser at min er er matglad "liten" tass!

Skrevet

Synes dette er litt vanskelig jeg.. frøkna blir utålmodig etter en stund og da vil hun ikke spise mer (kniper igjen munnen), men kan drikke godt med melk etterpå likevel.. Da kan hun vel ikke være skikkelig mett?

Skrevet

Jenta mi på snart 8 mnd spiser alt fra et halvt til et helt glass, avhengig av dagsform (som regel ca 3/4 glass). Ofte kan hun imidlertid begynne å bli utålmodig og lei etter ca halve glasset, men da stemmer jeg alltid i med OlleBolle-sangen (alle 8 versene hehe;), og vips så gaper hun som en liten fugleunge igjen og kan gjerne spise opp hele glasset.. LITT underholdning til maten må da være lov;)?

Skrevet

Prøver meg på underholdning jeg og i alle former og fasonger, men stort sett blir hun ikke veldig imponert altså :) Da vil hun bare ut av stolen og ned på det mye morsommere gulvet igjen...

Skrevet

Kjenner meg godt igjen;)

Hun vil gjerne ha pupp etter et halvt middagsglass, mat er lissom ikke så kos.

Da vi begynte med fast føde var hun helt sjokka, likte det ikke i det hele tatt, så vi har jo egentlig kommet en lang vei siden det, det var vel en drøy mnd siden.

Da er det nok ingen fasit på spm om hvor mye en skal true i dem, som med så mange andre spørsmål!

Jeg prøver også å synge og fjolle meg til, vesla ser bare dumt på meg, og kniper igjen. Hehe;) Hun ender vel opp som et matvrak som sin mor, tilslutt;)

Skrevet

Det rare her i heimen var at alle triks og knep i boka ikke hadde noen effekt lenger, hun knep igjen munnen og nekta plent. Men nå som jeg har begynt med OlleBolle sangen gaper hun som bare det! Hun digger den veldig tydeligvis, så nå får jeg bare krysse fingre og tær for at det vil vare- leeenge;)

Skrevet

Herlig:) Får prøve den jeg og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...