Malin G. Spann Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Leiligheten min er ganske liten, og jeg har veldig stor mangel på oppbevaringsplass. På stua har jeg mulighet til å ha noen hyller på veggen, men da har jeg ikke plass til bilder eller noe annet. Kjøkkenet er veldig lite, og det er åpen løsning sammen med stua. Ikeakjøkken, så det er mye skapplass, selv om kjøkkenet er lite. Ellers består leiligheten av to soverom, det ene litt større enn det andre. På det største soverommet sover jeg og småen, og det er ikke plass til noe kommode. Klesskap er det der fra før. På det andre soverommet står det ett klesskap + en seng. Ikke plass til noe mer der heller. Er helt fortvilet. Trenger alle tips og råd dere kan komme med. NB! Leiligheten leier jeg og er helt ny, så jeg har ikke lyst å lage so mye hull i veggene.
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Vi har en hylle fra IKEA som finnes i sort og hvit som enten kan være liggende eller stående. Er to og to "hull" i den bortover med 8 tilsammen, (altså 2x4) og plass til en kasse/kurv i hver av dem. Vi har vår liggende og kurver i et treaktig materiale inni alle 8 åpningene. Er plass til helt sinnsyk mye oppi disse kurvene og det ser faktisk pent ut også. Får unna mye ting på den måten der i hvertfall :-)
<3 Legoland <3 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Ikea har jo mange smarte oppbevarings muligheter...
therehag Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 du kan ha ting i ekser oppå skapene på soverrommet/kjøkkenet. du får plass til mere da, enn ved å bare sette ting rett oppå skapet. du finner jo lave ekser som du kan sette under sengene. Eventuelle leker kan du jo ha i sånne nett som henger ned fra takket(fra ikea). Det finnes jo stuebord som har rom oppi seg, samme med benker, sofaer. Eventuelt så kan du jo kjøpe et klesstativ på hjul, ha klærne dine på det, og bruke klesskapet til annet... det var de ideene jeg kom på i farten:) lykke til:)
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Sengeskuffer enten i plast eller tre (ikea, jysk osv), på hjul er genialt til å lagre ting i. Om du absolutt ikke vil borre hull i veggene så funker ikke dette, men hva er værst, hull i veggene eller stabler på gulvet ( og hull tettes raskt med tannkrem eller sparkel)? Oppunder taket kan du nemlig montere hyller eller smale skap (overskap til kjøkkeninnredning), slik at du får utnyttet plassen over senga til et par skap, en hylle som går langs en vegg eller to oppunder taket i f. eks stua, til bøker og pene esker med småtterier. Flerbruksmøbler er også et must i små leiligheter. En puff til stua med oppbevaringsplass, benk i gangen e.l. med plass til votter og luer. Kommode istedetfor nattbord og stellebord. Kommoder kan også stå på kjøkkenet. Etterhvert blir du dreven på å se muligheter til oppbevaring, jeg ble ihvertfall det da vi var trangbodde :-)
mamazon <3<3<3 Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 - Ikea har også store oppbevaringsesker til å dytte under senga tror jeg. - bytt ut salongbordet med en kiste med flatt lokk
ana baroma Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 I siste nr av Mamma var det noen ideer rundt dette med oppbevaring osv, bla var det ei som hadde senga si oppå masse ikeakommoder. Jeg vurderer å sjekke ut dette faktisk:) Og vi er ikke så trangbodde, men har så syyykt mye skråtak, hehe.
Malin G. Spann Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2009 Takk for alle svar, var mye bra her. Ønsker gjerne fler om det er noen som sitter på gode ideer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå