Gå til innhold

Øredobber til baby helt ok - klikk.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, Klikk.no er jo en veldig påltidelig kilde da ;-)

Legen uttaler også at han _tror_ det ikke er så veldig skadelig, det innebærer jo fortsatt et visst usikkerhetsmoment. Da stoler jeg mer på forskning som tyder på at det er mer allergi hos barn som fikk tidlig hull i ørene enn barn som ikke fikk dette.

Skrevet

Men nå er jo du dum da, ville ikke høre fra dumminger uten hjerne:-)

Skrevet

Navnet til legen tyder på at han er fra et land hvor dette er helt vanlig fra fødselen av - så tipper han er litt påvirket av sin kultur? (har ikke lest artikkelen da..)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Han sier jo at han ikke tror det er noen forskjell på om du er 6mnd eller 12 år. Det er sikkert kulturelt betinget men han er jo tross alt lege og derfor velger jeg å tro at han ikke lyver bare fordi det er vanlig der han er ifra..

jeg syns folk skal få gjøre som de vil. selv har jeg ikke hull i ørene men om jenta mi spør om å få hull i ørene kan hun få det! .-)

Skrevet

Folk får gjøre som de vil, men jeg har ikke noe til overs for det å påføre barnet smerte for syns skyld. Om de spør om det selv er de en annen ting..

Skrevet

Men hvor mye vondere enn ei vaksine kan det gjøre? Jeg vil jo tro det er bedre å få det som baby enn som 7åring smertemessig?

Skrevet

Nei, det er jo ikke helt uvanlig at 3-4 åringer ikke vil høre på voksne... ;-)

Skrevet

Hvorfor vil du tro det? Det er ingen grunn til å tro at smerte oppleves annerledes for spedbarn. Man trodde det tidligere, og opererte til og med spedbarn uten bedøvelse. "De gråter jo bare litt uansett". Dette har man heldigvis innsett bare er tull, at spedbarn ikke kan formulere protester eller mobilisere uttrykk for smerte betyr på ingen måte at de ikke opplever den.

Skrevet

Hvorfor er det bedre som baby? Fordi man ikke husker det som voksen? Stor forskjell på vaksine og pynt i ørene..

Som sagt "for syns skyld"..

Jeg tenker da på spedbarn hovedsakelig. Kan heller ikke tro det er veldig behagelig for dem å ligge med sånne dobber i ørene. Synes ikke selv det er behagelig, så vil ikke tro at det er veldig mye mer behagelig for bitte småmed så tynn sart hud..

Skrevet

forskjellen Mylian, er at en 7 åring kan spørre selv, og man kan si at det vil gjøre vondt, så kan hun ta et eget valg. Med en baby VELGER man å påføre smerte og evnt skader/infeksjoner for sin egen forfengelighet.

Skrevet

Jeg vet i alle fall om mange som ikke har fått hull i ørene før skolealder og de har gjerne ikke turt å ta mer enn ett øre pga smerte. Men de har gjerne hatt lyst på hull i begge.

Skrevet

Jepp. Og om en baby ikke har lyst på et hull til, er det fint lite den kan gjøre med det. Sjuåringen kan protestere, hyle, gråte, forsøke å stikke av - babyen kan det ikke. Jeg syns likevel det er helt urimelig å derfor anta at babyen har "mindre mot" smerten enn sjuåringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...