*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Her er alt med pølser (kjøper kun kylling-og kalkunpølser og innbiller meg at det er best...), stekt fiskepudding, pannekaker og max-boller med ris det mest populære...men trenger noen tips på enkle gode hverdagsretter som unger liker.
Alba44 Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Det er nok fiskeboller i hvit saus med karri og pannekaker som er favoritten nå for tiden
Gemini77 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Blant barna er det fersk tagliatella med hjemmelaget bolognese. med hvitløksbaguetter ved siden av. Da spiser de mye.. Ellers hjemmelagede kjøttkaker.
Piipii Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Ostesnitzel med ris er veldig populært her. Eller så er favoritten her også: Karbonader Fiskekaker Pølser Pasta både i ostesaus og kjøttsaus Grillet kylling Kjøttkaker Pizza Pannekaker Tomatsuppe noe av andre favortitter:)
Alba44 Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Også pasta da. Må jo ikke glemme det. Ikke spagetti da ( rare lille gutten), men fusilli er best :-D
*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2009 Har du oppskrift på bolognesen du vil dele?
FanteGuri Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Fiskegrateng er kjempepop! Pannekaker, tomatsuppe, pasta med kjøttsaus, kjøttboller/ kjøttkaker, fiskekaker, kapteinens fylte rødspette..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 kjøttkaker i brun saus, eller lammekoteletter i brun saus. da er han i ekstase. ellers liker han best reker, fisk og sånn typisk "ordentlig mat"
camilla^ Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Kjøttdeig og spagetti er svaret vi får oftes om vi spør hva de vil ha til middag. Lager den i forskjellige varianter, både stekt i ovn, gryte med poteter i (bare meg som ikke liker, alle de andre elsker når min mann lager) Kylling wok, og aller helst med nudler. Pasta med rømmesaus. kjøtt og grønnsaker som er woket, men blir kokt i rømmesaus noen min før den er ferdig. Har potetbåter ved siden av. Kylling lasagn Pølsestroganoff Pannekaker Rullade, stor pannekake stekt i langpanne som man har kjøttfyll og grønnsaker på. ruller den sammen og steker den litt til i ovnen. Pasta de parma, som får masse grønnsaker og bacon før den stekes i ovnen. Og med hvitløksbaguetter til. Kjempe godt, selv for oss som ikke er så gladi pasta de parma alene. Og den er veldig kjapp å lage, så praktisk når ungene plutselig får besøk. Karbonader Kjøttkaker, men sjelden vi lager siden alle vil ha hjemmelagede. Stekt fiskepudding Tykk hvit saus med grønnsaker, som ofte er rester fra dagen før. Fiskepudding i biter, reker crabsticks eller annet som ligger i kjøleskapet puttes opp i en gryte. Er igrunn godt også med en skinkeboks. men her går alt som kan puttes i en ildfast form, og få ost på toppen rett ned. Da spises selv de grønne grønnsakene som er så skumle ellers.....
meg & to små vampyrer Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Hos meg og mannen eller guttungen? Han på snart 3 elsker alt med oliven og guacamole. Og sylteagurk. Gryter med tomater, bønner, kjøtt, grønnsaker og slikt liker han godt. Hvitløkspølser og andre spekepølser enten på pizza eller som tapasmat er godt. Pizza liker han, spesielt med karristekt kylling. Og ananas. Carbonara liker han, spesielt om det er brokkoli oppi.
erteposen + 4 Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Fiskeretter av fiskefilet er vel mest populært, sammen med fiskeboller. Gulrotsuppe (har en som ikke spiser fabrikat, så de liker ikke posesupper) Kylling med peanuttsaus Hummus med sticks av rotgrønnsaker Bestemor sine kjøttkaker Stekt raspeball og kålrotmos
Gemini77 Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Den er ikke så avansert.. :-) Men blir best hvis man har litt tid... minst 25 min å småkoke helst.. kan selvfølgelig ta raskere.. -7-8 skollede tomater eller evt 1 boks hermetiske tomater -1 boks tomatpure -2 hønsebuljong -raspet gulrøtter (2-3 stykker ca) -1ss sukker -frisk hakket basilikum og oregano (evt tørket) -litt timian Småkok tomater og tomatpure... tilsett buljongterningene, gulrøtter og krydder. Koke på svak varme under lokk i rundt 20 min. Tilsett stekt kjøtt/kjøttdeig til slutt, og tilsett også gjerne 1 ss creme fraice for en mer kremet saus som blir litt mildere.. Smak evt til med salt og pepper. Serveres til fersk pasta og gjerne hvitløks baguetter. Hvis jeg har god tid så lar jeg det stå å putre i nærmere 1 time.. Da blir den ekstra god... :-)
mamazon <3<3<3 Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Alle varianter av kjøttdeig med en eller annen saus (tomat m løk, gulrøtter, bønner, rømme med thaicurry og erter osv osv) i kombinasjon med pasta eller ris.
Blind Gudinne Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Nå tenker jeg på middage som også Poden på 3,5 skal være med å spise....Hender vi lager noe enkelt til han, og litt mer "voksen-middag" etter han har lagt seg. Fiskekaker KJøttdeig og spaghetti Pølser-i alle varianter! Kyllingnuggets med pommes frits kylling ( både lår og filet) Lapskaus på boks ( av alle ting!) Pannekaker Koteletter med tilbehør Tomatsuppe med makaroni
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 4. juni 2009 #17 Skrevet 4. juni 2009 * Kokte grønnsaker * suppe i alle fasonger * grøt Hun har også blitt glad i kjøtt nå. I går hadde jeg pasta og grønnsaker i en form med hvit saus over og gratinerte med ost, og det var stor stas. Genialt for å bruke opp restemat! Ellers er hun omtrent alt spisenes, men det beste hun får er sushi.
La vita è bella <3 Skrevet 4. juni 2009 #18 Skrevet 4. juni 2009 Plukkfisk/ fiskegrateng med bacon Laks og pasta Gratinert kylling og grønt
TøffiTrynet☠ Skrevet 4. juni 2009 #19 Skrevet 4. juni 2009 Grillpølser i brød med potetmos ved siden av Grønnsakssuppe med kjøttboller Hjemmelaget blomkålsuppe og pannekaker Tomatsuppe med masse makaroni, egg og pølsebiter oppi Lettsaltet torsk med eggesmør, kokt gulrot, stekt bacon og poteter Taco Hjemmelaget pizza med kjøttdeig og peperoni Stekte koteletter med hjemmelaget ertestuing, rødkål og poteter Sodd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå