Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt ut kyllingfileter til middag i dag. Noen som har noen tips til hva jeg kan lage? Trenger litt inspirasjon til noe nytt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag kyllinggryte:)

Med fersk ingefær, hvitløk, kyllingkraft, gullerøtter og brokkoli:)

Å så har du ris eller eggnuddler attåt:)

Skrevet

karrigryte: Kylling kokt eller stekt med ris, bland erter og ananas ut i karrisausen, mmmmh.... sukk

Skrevet

Her er "kyllingsnadder" en favoritt. Skjærer filetene i biter og steker i panna sammen med løk, paprika, squash, sopp eller andre grønnsaker man har for hånden. Krydres (gjerne nykvernet krydder, finnes ferdige "kyllingkrydder" med kvern å få kjøpt og disse er knallgode) og serveres med pasta og en kremet pasta- eller kyllingsaus.

En annen favoritt er kylling i form, som er en toro-greie. Stek kyllingfiletene, del dem i skiver og legg i en ildfast form, gjerne sammen med litt stekte grønnsaker. Lag Toro kremet kyllingsuppe og hell over filetene. Ost på toppen og gratiner i ovnen i ca 10 min. Server med pasta eller ris, salat og evt. brød.

Skrevet

Litt sent sikkert for i dag, men til en annen gang:

Hele fileer i ildfast form, krydre de litt med salt og pepper. Skjær en slags "lomme" i fileene og putt i biter av soltørket tomater og fetaost. Det har kommet små pakninger med fetaost i olje med forskjellige smaker - jeg bruker den med hvitløk og oliven... Putter da hvitløkene og olivene vilkårlig rund i ildfaste formen som da gir smak til fløten du skal helle oppi. Dette blir sausen... VEldig godt og fileene blir veldig saftig. Og ikke minst veldig enkelt. Ris og salat til... Ja, også inn iovnen da... 200 grader ca en halv time...

Skrevet

Kom på et tips til: Fylt kyllingrull. Bank filetene flate (ca 0,5-1 cm tykk, jeg pleier å legge dem i en brødpose og banke med kjevle). Smør på et lag med pesto, og strø over raspet parmesan og soltørkede tomater (kuttet i småbiter). Rull sammen, legg i smurt ildfast form, dryss over ost, salt og pepper og stek på 200 grader i ca 20 min. Skjæres i biter og serveres med valgfritt tilbehør. Kjempegodt!

Fyllet kan varieres, og bare fantasien setter grenser. Noen av variantene jeg har prøvd med hell: Spekeskinke og Jarlsberg (har virkelig slått an her), blåmuggost (for oss som liker det, men den varianten er kanksje ikke den mest barnevennlige), sopp og paprika sammen med heinz hvitløkssaus, sprøstekt bacon og smøreost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...