Gå til innhold

Andre som er plaget med lavt blodtrykk og svimmelhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så grusomt svimmel om morgenen. Rommet spinner og jeg klarer ikke å reise med å gå på do engang. Blir liggende lenge i senga og drikke vann hver morgen. Rekker jeg å våkne før mannen min drar på jobb lager han frokost til meg, og det hjelper litt. Er i uke 14 og dette problemet begynte nylig.

Andre som har det sånn? Jeg jobber ikke akkurat nå men skal snart begynne, og da kan jeg jo ikke ha det sånn. Det tar jo flere timer å komme meg opp hver morgen. Heldigvis har jeg en 3 åring som sover til 10, så jeg setter alarmen til 08 og bruker 2 timer på å bli normal før hun står opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm har du skjekket jernlageret ditt?Hva hvis du spiser litt banan eller noen drops som får opp blodsukkeret ditt før du setter deg opp?

Jeg hadde det sånn akkurat i den uka du er i nå besvimte å H&M enda jeg hadde spist før jeg dro hjemmefra...Så det kan jo bare være graviditeten..

Skrevet

Takk for svar!

Finnes det drops som øker blodtrykket?

Når gikk svimmelheten over for deg?

Jeg tar jerntilskudd i graviditetsvitaminene mine.

Skrevet

Derverre gjør det ikke det...kun blodsukkeret og da virker de fleste drops med sukker i.

Svimmelheten gikk etter uke 16 bare husk å drikk vann når det begyner og ha alltid en banan eller litt sjokolade i veska så er du forberet på det meste:)

Skrevet

Jeg blir svimmel når jeg reiser meg, spesielt om kvelden. Men dette har jeg hatt nesten hele svangerskapet. BLodtrykket har vært helt normalt på kontrollene. Jernlageret er også normalt. Så vet ikke hva dette kan skyldes. Spiser og drikker godt. Kan rett og slett kanskje bare være hormonelt... jeg vet ikke???

Men det hørtes jo riktig ille ut for deg da... jeg kommer meg ganske fort. Ta en ekstra sjekk hos legen :)

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk og er mer plaget av hodepine enn svimmelhet, men den sniker seg også opp på meg innimellom. Fikk beskjed om å drikke masse vann ellers så tror jeg det ikke er så mye annet å gjøre enn å være forsiktig når man reiser seg etc. slik at man ikke svimer av.

Skrevet

Jeg sliter også med veldig lavt blodtrykk, var hos jordmor på tirsdag å då var det 90/50! Er ofte svimmel å må bare legge meg rett ner. Men det er veldig normalt i ett svangerskap sa jordmor å lege til meg. Jeg måtte bare drikke masse vann, så det prøver jeg på :) Det er bedre med lavt blodtrykk i gravideten enn høyt sa de også. Lykke te, håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet greit blodtrykk, men plages av plutselige blodtrykksfall. Da blir jeg svimmel, får hjertebank og blir tungpustet. Ofte merker jeg litt smerter i armene også (akkurat som om de får for lite blod - og det er vel i grunnen det som er tilfellet). Foreløpig har jeg ikke svimt av, men får slike "anfall" flere ganger om dagen.

Jeg har tatt blodprøve som viser at jeg har lav blodprosent, og har derfor fått beskjed om å ta jerntilskudd. Det har jeg gjort i en snau uke nå, uten at det har blitt noen merkbar forbedring enda. Jeg er forresten i uke 28.

Ellers fikk jeg beskjed av legen om å drikke masse vann, og spise lakris når jeg merker at jeg begynner å få lavt blodtrykk.

Uansett hva som er årsaken til svimmelheten din så synes jeg du skal ta en tur til legen. Det er ikke meningen at man skal ha det sånn.

Skrevet

Hei.

Jeg opplevde faktisk i går å nesten svime av på veien for å hente sønnen min i bhg. Det var skikkelig ekkelt. Det kom så plutselig. Skulle nesten tro at noen hadde slått til meg!

Jeg har svimt av 2 ganger i mitt liv og kjente jeg fikk litt hetta for å svime av igjen. Det verste var at jeg gikk på et gangfelt veldig nære en trafikkert vei. Så jeg var nødt til å sette meg på huk til slutt. Det gikk gudskjelov over etterhvert,men det satte en støkk i meg.

Jeg har fått beskjed om at jeg trenger tilskudd av jern,men har ikke vært så flink til å huske på tablettene. Det gjør jeg hvertfall nå,

Tenker kanskje du også kan trenge slikt tilskudd.

Jeg har en del hjerteklapp også. Har du det? Hørte i går at det er veldig vanlig å ha det når man er gravid.

Håper uansett du finner ut av det. Og hvis du får noen gode tips mot svimmelhet,så må du gjerne legge de ut her. :)

Skrevet

hei!

jeg har også lavt blodtrykk,og det har faktisk blitt bare lavere og lavere for hver kontroll jeg har vært på.Er i uke 26 nå og blodtrykket mitt lå på 85/45 for 14 dager siden da jeg var hos legen.Han sa at det var ikke noe farlig med det,men at jeg måtte bare ta det med ro og ikke snu meg for fort og reise meg for fort.Brå bevegelser,da ser jeg stjerner.Hvis du syns dette begynner å bli skikkelig ubehagelig så snakk med legen eller jordmor.De har som regel alltid noe råd for dette.

Med meg går det fint bare alt går i slowmotion,ikke at det alltid er like lett,men det hjelper da.

Kjett at man blir hemmed pga noe slik,så håper det letter for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...