Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Naboen min har mistet kona si på tragisk vis. Bør jeg gå over å vise ansikt? Jeg er så redd for at jeg ikke skal finne ord, osv... Og redd for reaksjonen hans:-((( Hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er så ekkelt og holde seg unna også!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 HUff, sånnt er vannskelig. Tror ikke det finnes noe fasit på det. Men mener det er viktig å vise at du bryr deg. Gå innom å gi ham en stor klem feks. Ta med deg noe mat, middag, en kake e.l. Du trenger ikke å si så mye. Si at du er der for ham, og at du ønsker åhjelpe til om det er noe. Men , dette kommer jo mya ann på hvilket forhold dere har da. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Bak noen boller og gå på et kort besøk. Det er kjekt å kunne ha noe stående fremme som de som kommer på besøk kan spise. De fleste blir glad for at noen viser sin omtanke i en sånn situasjon, men det er raskt mye styr og ting som skal ordnes så ikke bli for lenge heller. Jeg husker da vi mistet min far. Det var vinter og det hadde snødd da vi var borte på sykehuset. Men naboene hadde forstått hva som var på gang og da vi kom hjem var hele oppkjørselen måket! Det varmet hjertet! Unngå å si ting som "hvordan går det med deg?" (svaret er jo innlysende...) "kondolerer" har alltid føltes helt tomt, som om de ikke visste hva de skulle si, og da synes jeg det er bedre med "huff, jeg har ikke ord, så leit! føler med deg!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå