Gå til innhold

Glemmer å puste når jeg ligger på ryggen


pusejenta2

Anbefalte innlegg

Etter å ha så vondt av å så mye ligge på høyreside også på grunn av bekkenet har jeg begynt å sove på ryggen,men jeg våkner opp midt på natta av at jeg ikke får puste,det er som jeg har r så redd for at det skal skje noe med babyen der inne...:(

 

 

Vet at det blir en del rare innlegg fra min side her,men ikke lett å være gravid og alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er vanlig at det blir problematisk å ligge på ryggen etterhvert..jeg klarer ikke mange minuttene før jeg får pusteproblemer.mulig det er vekten av babyen som presser på lungene, ellers så er det at det presses på noen nerver...så nå kan jeg ikke sove på mage eller rygg, og syns det er ubehagelig på siden;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de pusteproblemene vi har,får du de i våken tilstand eller når du sover?

 

Jeg får de når jeg ligger i dyp søvn,inatt drømte jeg at jeg svømte under vann og ikke kunne komme opp igjen.I virkeligheten lå jeg på ryggen men klarte ikke snu meg,enda jeg tenkte sånn på babyen..Huff...Når jeg endelig hadde klart det var jeg helt utkjørt og hadde hjertebank..Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer nok ikke å puste, men i ryggen, litt til høyre for ryggraden ligger en blodåre som heter Vena Cava. Når du ligger på rygg klemmes denne på grunn av vekten fra barnet og livmoren og oksygentilførselen blir dårligere (trenger ikke ha synlig, stor mage for at dette skal skje). Da kan det føles som du besvimer eller slutter å puste. Dersom du, som jeg, liker å ligge på ryggen, kan det være lurt å legge dyna eller ei pute under høgre sida sånn at du unngår å ligge på Vena Cava.

 

Siden du har trøbbel med bekkenet er det lurt å legge en pute mellom knærne når du sover, sånn at bekkenet ditt holder posisjonen/ belastes minst mulig om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...