Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir brødmat til junior, frem til nå har jeg gidd en bit av gangen..De siste dagene har jeg lagt flere biter på en tallerken foran han. Problemet er da at han vil putte alle disse bitene inn samtidig. Jeg sier nei og han hyl griner!! Hvordan gjør dere dette?

Og ett spørsmål til, hvor mange flasker gir dere med melk daglig? Her får han 3 flasker i døgnet med nesten 200 ml i hver. Vil redusere til en flaske om kvelden snart men er redd han han ikke vil få i seg nok væske da han ikke er overbegeistra for vann! Kan vel ikke gi disse saft og frukt drikkene døgnet rundt heller!

Tips noen? Eller hvordan dere gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

det med brødbiter og mengde tror jeg du bare skal føle deg litt fram på. Gå tilbake til å gi en og en bit, om det blir tull når han får flere av gangen. Ingen skam å snu. Og så tester du det ut senere igjen, kanskje han er "klar" for det da? Vi har måttet gå litt fram og tilbake på det selv med jenta vår som nå snart er 2 år. Og så størrelsen på bitene.

Og det gjør vel ikke noe at han har litt mye mat i munnen om han klarer å tygge det opp? ser kanskje ikke så pent ut.. :)

Ang melka så ville jeg gått over til ekstra lett melk, om han tåler melkeprod) og redusert med 1 flaske først og så ventet en uke eller to før jeg hadde tatt bort den andre. ikke glem at det er væske i mat også.

I tillegg så tror jeg at de vil drikke mer vann om du får mindre væske og blir tørste. de blir ikke dehydrert over natta uansett!! og begynn i alle fall IKKE å tilby sukker-saft-juice drikke istedet!

Tipper han begynner å drikke mer vann når han får mindre melk, sånn etterhvert.

Jenta vår får fortsatt 1 flaske ekstra lett melk på kvelden før tannpuss, som kos og for at da vet jeg at hun får i seg kalsium nok. Synes det er helt ok. Ellers drikker hun vann til alle måltider og det varierer veldig hvor mye hun drikker av det. Hun har akkurat fått smake på juice da vi måtte forebygge litt urinveisinfeksjon, men det er bare en gang iblandt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...