mammasnart? Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Lurte på om noen har erfaringer med IVM? Vi skal til samtale snart på Aleris og jeg tror jeg er en ganske klar kandidat for å prøve IVM. Takknemlig for om dere vil dele erfaringer:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 er ganske ny i dette gamet selv...er midt i ivf men ivm har jeg ikke hørt om.
majuskel Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 generelt om ivm: http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=84
mammasnart? Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har allerede vært igjennom 2 IVF forsøk uten å bli gravid. Reagerer voldsomt på medisinene- blir overstimulert selv av veldig små doser. Derfor vil vi se om IVM kan være bedre for oss, selv om sjangsene kan være lavere så blir det mindre belastning for kroppen min. Tror ikke sjangsene for å bli gravid øker når kroppen er helt i kjelleren.. Ingen her som har prøvd det altså?
Prinsesse*i*magen*nov'10 Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Jeg leste også om IVM på aleris' sine sider, og lurte på om jeg skulle prøve det:) Har tenkt å kontakte de over sommeren, nå skal jeg bare nyte den og ikke tenke på hormoner eller gravididet. Kan bli for mye av det har jeg skjønt, hehe. Håper noen har prøvd det og kan gi deg tilbakemelding på de mammasnart. Lykke til!
mammasnart? Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2009 Takk:-) Uansett blir det pause for oss også i sommer..
håpfull74 Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Hei! Jeg er også veldig interessert i å høre erfaringer fra IVM. Da jeg leste om IVM, tenkte jeg at det måtte være noe for meg. Har pcos og blir lett overstimulert. Jeg har fått time hos Aleris og er spent på hva de mener. Ønsker gjerne å høre andre med erfaringer.
pusemor1 Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Hei ) Jeg har gått igjennom ivm og har nå en gutt på 3 mnd som ett resultat av det ) Måtte 4 forsøk og 3 frys til før det gikk, men det er virkelig verdt det!! Bare spør så skal jeg svare så godt jeg kan )
mammasnart? Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2009 Hei. Så godt å høre at det gikk bra for deg pusemor1! Jeg spør litt jeg..:-) Svar om du har lyst.. Gjorde du IVM på Aleris? Hvor lenge ventet du i mellom forsøkene? Hvor mange egg ca. fikk du ut hver gang? Har du gjort IVF før og i tilfellet hvordan var IVM kontra IVF? Takk..:-)
pusemor1 Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Hei hå ) Ja, jeg gjorde det på aleris!! Kan ikke få rost de nok ) En helt fantastisk gjeng som jobber der og man blir virkelig tatt vare på!!! Jeg har så mange egg-poser at de tørte ikke vanlig ivf på meg, så det veit jeg lite om! Gikk ca 3 mnd mellom hvert innsett. 1 forsøk var det 8 egg, 2 var det 21, 3 var det 52 og 4 forsøk var det 53 egg. Tror ikke det er så vanlig med så mange egg, men jeg kjenner ingen andre som har prøvd ivm. Husker desverre ikke hvor mange jeg fikk på frys etter forsøkene, men alle de satte inn var av topp kvalitet. I teorien burde jeg blitt gravid før, men det var ikke kroppen min enig i!!! ) Håper det var til litt hjelp ) Bare spør mer så skal jeg svare etter beste evne ) Masse lykke til )
mammasnart? Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2009 Hei du! Så godt å høre at du er fornøyd der!! Bare den ene tlf. samtalen jeg tok var positiv:) Virket profesjonell samtidig hyggelig. Vi er svært lite fornøyd der vi har vært til nå (skal ikke nevne navn men d var i det offentlige). Er så utrolig lei av å bli tatt lite vare på og det har jo vist seg at de burde fulgt meg mye bedre opp. Skikkelig samlebånd.. Men når de ikke lærer etter så mange feiltrinn orker vi ikke mer. Så engasjerte og hyggelige folk er akkurat det vi trenger! Jeg har og mange eggposer fra naturen sin side, og jeg reagerer eksplosivt på veeldig lave doser hormoner. Tror selv jeg er en kandidat for IVM, men det blir spennende å høre hva Aleris sier. De setter jo av 40 min til samtalen og bare det er sjokkerende i forhold til det vi er vant med. Da betaler vi heller litt.. :-) Så flott at de klarte å ta ut så mange egg da. Leste ett sted at de nå tok ut i gj.snitt 10. Jeg har og fått satt inn fine egg men allikevel ikke blitt gravid. Har og vært veldig nedkjørt pga. overstimulering, men ingen vil jo si at det skal ha noe å bety..men jeg vet da ikke hva jeg tror jeg. Resultatene med uttak av eggene har blitt påvirket av det iallefall. Overstimulering slipper jeg i allefall med IVM:-) Da skal jeg tåle flere runder om vi trenger det. Satt de inn ett og ett egg eller flere av gangen? Kjenner jeg får mer og mer tro på at vi nå gjør de riktige valgene for oss og det kjennes deilig oppi all elendigheten vi opplever for tiden. Tuusen takk:-)
pusemor1 Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Hei igjen Uff, ja det siste man trenger i en sånn situasjon er å føle at man er til "bry" for de som jobber der!! Det hadde alt å si når vi startet, så valget var ganske lett!! ) Ikke noe samlebånd der i gården ihvertfall Kommer også til å gå tilbake dit hvis det noen gang blir snakk om søsken!! På meg satte de inn to egg, men veit ikke om det er vanlig heller!?!?! Håper virkelig det ordner seg for dere ) Masse lykke til videre )
håp-74 Skrevet 10. juni 2009 #13 Skrevet 10. juni 2009 Hei ; ) Jeg lurte bare på om dere kan fortelle meg hva IVM er, Har ikke hørt om det før
mammasnart? Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2009 generelt om ivm: http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=84 Her står det om IVM:-) De fleste stedene i Norge setter bare inn ett egg av gangen for å unngå tvillingfødsler. De vurderer å sette inn fler ut i fra alder og antall tidligere forsøk. Så jeg har fått satt inn ett og ett. Vi går på med nytt mot og håper at jeg kan bli mamma snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå