Gjest Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hva gjør dere? Hvordan legger dere opp dagen? Jeg føler jeg får så liten tid med mi jente! Hun blir trøtt og MÅ sove bare etter hun har vært våken i en time. Blir grinete og jeg må legge henne for og sove. Hun kan ikke sovne i sofaen eller lignende lenger. Blir litt suttring og grining,for hun har vanskeligheter med og finne søvnen. Bruker ca 30 min på henne hver gang hun skal sove! Blir mye smokkeløping også Hver gang hun er våken,snakker vi,leker litt,trener på og ligg på magen,steller og hun får mat. Vips så er det gått en time.....
matchbox Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Ja, min også sover ganske mye, men det skal de jo når de er så små. Det som er vanskelig er at han gjerne er våken når søsken, mann og jeg har andre ting å gjøre (f.eks.når vi spiser middag, i kveldsstellet til søsken og om morgenen når alle skal gjøres klare til å dra). Synes det blir litt lite tid igjen til å leke/prate/trene med han. Smokkeløpingen kjenner jeg også igjen... Synes det høres ut som om dere har det ganske bra. Men alle er jo nervøse for at vi kunne og burde ha gjort noe mer. Vi vil jo bare det beste for de små, eller hva?
mamazon <3<3<3 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Dagene er ulike, men gutten min sover også for det meste - veldig ofte liggende i fanget mitt mens jeg suller bort tiden her inne, akkurat det er ikke jeg så stolt av da... eller vi er ute på handletur eller gåtur, da sitter han i Manducaen eller sjalet og sover. Innimellom pludrer vi litt, og tar oss en prat i forb. med stell. Så drar vi og henter storesøster i barnehagen i tre-tiden, og da er han som regel våken det meste av ettermiddagen faktisk. Da krever jo 2-åringen sitt, så han må som regel ligge på gulvet eller i vippestol, men får oppmerksomhet fra resten av oss innimellom. Når middagen er ferdig, er vanligvis tålmodigheten hans slutt, så jeg og mannen min bytter på å ha han på fanget Synes ikke det blir for liten tid med han i grunn, får jo mye kos når han sover inntil meg så mye - og våkentiden øker i takt med utviklingen, så det blir morsommere og morsommere å prate og leke. Vi får nyte det nå når de sover såpass mye, om noen måneder blir det travlere!
Eddav Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Min jente på snart 2 måneder sover også veldig mye, men det er jo sånn det skal være når de er så små. Vi står opp når storebror våkner i 7-7.30-tiden, og da er hun våken maks en times tid før hun må sove igjen. Sover store store deler av dagen, klarer ikke være våken mer enn ca en times tid på dagtid før hun må sove. På kvelden er hun våken 2-3 timer i strekk. Den siste uka har vi prøvd å legge henne i 21-tiden, noe som fungerer fint. Hun våkner 1-2 ganger for pupp før vi står opp. Jeg passer på å prate og kose når vi pupper og steller, og legger henne med en gang hun viser tegn til tretthet. Det fungerer kjempenbra. Med førstemann undervurderte jeg nok søvnbehovet litt i starten, så derfor ble det endel grining og sutring. Husk at de små gradvis blir mer våkne, så du får mer og mer våkentid med jenta di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå