Gå til innhold

sett at jentene i Bolivia er skyldige

Anbefalte innlegg

Skrevet

...synes dere da de skal komme til Norge og sone her, eller ta straffen sin der nede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der nede selvfølgelig.

Synd for dem, men har de driti seg ut i Bolivia, fått dom i Bolivia, skal de sone i Bolivia.

Skrevet

Da sier jeg her, selvfølgelig !

Skrevet

Jeg mener i utgangspunktet at bolivianske fengselsforhold er så dårlige at ingen burde sone der. Samtidig mener jeg det er galt at man skal ha særrettigheter i egenskap av "hvitt pass" når man begår et lovbrudd utenlands, og siden jeg ikke vurderer fengselsforholdene som så dårlige at de utgjør direkte brudd på menneskerettighetene - ender jeg opp med at soning i lovbruddslandet bør være hovedprinsipp.

Samtidig mener jeg at barns rettigheter til sine foreldre bør stille sterkt i enhver sak, selv om det er akk så trist at noen dermed vil slippe "lettere unna" fordi de har barn. Barna er likevel en uskyldig part.

Dermed stemmer jeg for at to beholdes der og at hun som har et mindreårig barn i Norge soner her.

(Nå husker jeg forresten ikke alderen på jentene i detalj. Var ikke den ene bare 17 ved forbrytelsestidspunkt? I så fall bør også hun til Norge, siden bolivianske soningsforhold ikke tar nevneverdig hensyn til at hun var et juridisk barn da hun begikk lovbruddet. Barn skal ikke under noen omstendighet dømmes som voksne, imho).

Skrevet

Synes de godt kan bytte plass med noen incestdømte her i Norge.

Skrevet

Finnes det fortsatt mange som tror at de er uskyldige?

Skrevet

Selvfølgelig skal de sone straffen der. Greit nok har de elendige fengselsforhold der, det burde kanskje jentene tenkt på før de gjorde den kriminelle handlingen. Likeså med de to som sitter i fengsel i Kongo. Er de skyldige, så er det ikke synd på de en plass!! En må være tøff nok til å ta konsekvensene av sine egne handlinger!!

Skrevet

Her

Skrevet

I utgangspunktet mener jeg at en soner i det landet en begår en kriminell forbrytelse. En kan kanskje ta spesielle hensyn om en har barn i hjemlandet. En utvekslingsavtale mellom land bør gå begge veier i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...