Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage til Nan til poden for første gang i dag.

Hvordan går jeg frem? Vet det står beskrevet på pakken, men jeg må ha det inn med teskje;-) Tenkte å lage til ca. 165ml siden det er første gang og jeg ikke vet hvor mye han trenger. Han er 6 uker gammel.

Tenkte å koke opp vann som jeg putter i kjøleskapet til avkjøling før neste måltid.Hvor mye kaldtvann og hvor mye varmt vann bruker jeg? Og når skal pulveret puttes oppi?( Leste noe om at det helst skal være 70 grader når dette blandes).

HJELP! *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mikro? Jeg synes det aller enkleste er å varme det kalde kokte vannet opp i mikroen til passe temp. (40 gr), og så bare helle oppi pulveret og riste...

Skrevet

Jepp det har jeg: )Hvor lenge ca. må det stå i mikro?

*er grønnere en gresset jeg* ;-)

Skrevet

Jeg fyller kokt vann i flasker som jeg har ut dagen.. 130 ml. Når gutten er sulten, så slenger jeg det inn i micro på full guffe i 30 sec, har i pulver, *risteriste* drikkeklar:)

Om du ikke har micro, så kan du fylle 50/50 med kaldt og varmt vann, Det synest jeg er passelig:) (det siste gjør jeg når jeg skal på tur og har med termos)

Noen velger å blande pulveret i 70 grader(WHO-anbefaling), andre blander i 40 grader(produsentens anbefaling).

Skrevet

når vatne va kjøleskap kaldt brukte vi å varme 165ml på ca 35-40 sek. men det variera jo litt fra mikro til mikro:)

vi hadde forresten mikroen på max styrke..

Skrevet

Supert folkens:-) Da får vi prøve å se hva han synes om MME!

Skrevet

1. kok en liter vann og avkjøl i kjøleskapet(da har du mer enn nok)

2. kok opp vann og ha på termos(som ikke er brukt til kaffe/te) og ha stående

3. når du lager; ha det varme vannet i flaska, ca 70 ml om du skal lage 165 ml

4. ha i pulver, og evt en liten skje malt, og rør godt rundt

5. ha i det kalde vannet opp til ca 165 ml- det skal da bli ganske riktig temperatur, spes om det varme vannet på termosen er skikkelig varmt.

Ved nykokt eller veldig varmt vann, så er min erfaring at det er fint med litt under halvparten med varmt vann, og resten med kaldt- da blir det fin temp til å drikkes :)

Skrevet

Takk takk! Hva skulle jeg gjort uten DIB:-)

Skrevet

Heisann

Ser du har fått fler gode svar allerede :-) Ville bare tilføre at du må passe på å få riktig vannmengde hvis du velger 70-graders-metoden (blander pulveret i varmt vann først for så å tynne ut med kaldt vann).

Hvis man skal bruke 165 ml vann så påss på å bruke 70 med varmt pluss 95 med kaldt og ikke fylle med kaldt til det er 165 hvis du skjønner.... Pulveret vil jo føre til at volumet øker...

Skrevet

enig med blomstre:) 165ml vann + pulver tilsvarer vel 180(?) ml ferdig drikke.. (står bakpå nan-pakken). så om du blander pulveret i 70ml varmt vann, for deretter å fylle på med kaldt vann, må du fylle opp til mer enn 165ml.. ellers kan babyen bli dehydrert og bli plaga med hard mage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...