Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Heisan Vi får venner/familie til å bake kake til bryllupet vårt, og så lurer jeg på om vi skal gi dem en gave/oppmerksomhet som takk for hjelpen? Hva har dere andre tenkt til å gjøre? Andre bidrag som trenger en liten takk etterpå? Hun som sminker og friserer skal få betalt, det samme med barnevakten. Hva med forloverne?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Våre forlovere skal nok få en gave hver. Ellers så kommer jeg til å gi en oppmerksomhet til de som skal synge og spille i kirken, og evt til de som serverer, dersom bekjente skal stå for det. Kommer nok ikke til å gi noe spesielt til de som baker kaker, annet enn at toastmaster takker dem på vegne av brudeparet.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Ja, og toastmaster kommer til å få en liten gave også. Dette er en god venninne av meg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 De som stiller "frivillig" kommer til å få et suovernir fra der bryllupet er, det blir vel toastmastere, bartender, fotograf, gaveåpnere, de som spiller/opptrer i kirken....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Det er vanlig skikk og bruk å gi gaver til forloverne, de som hjelper til med servering (hvis det ikke er betalte servitører), toastmaster (hvis det ikke er en betalt en) osv. Bør jo ikke være noe stort og flott, men en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 jeg trodde det var en amerikansk skikk ? at det ikke er vanlig i norge. men som med alt annet tar jo norge etter usa desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå