Gå til innhold

Gave til kakebakere etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Vi får venner/familie til å bake kake til bryllupet vårt, og så lurer jeg på om vi skal gi dem en gave/oppmerksomhet som takk for hjelpen? Hva har dere andre tenkt til å gjøre?

Andre bidrag som trenger en liten takk etterpå?

Hun som sminker og friserer skal få betalt, det samme med barnevakten.

Hva med forloverne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre forlovere skal nok få en gave hver. Ellers så kommer jeg til å gi en oppmerksomhet til de som skal synge og spille i kirken, og evt til de som serverer, dersom bekjente skal stå for det.

Kommer nok ikke til å gi noe spesielt til de som baker kaker, annet enn at toastmaster takker dem på vegne av brudeparet.

Skrevet

Ja, og toastmaster kommer til å få en liten gave også. Dette er en god venninne av meg.

Skrevet

De som stiller "frivillig" kommer til å få et suovernir fra der bryllupet er, det blir vel toastmastere, bartender, fotograf, gaveåpnere, de som spiller/opptrer i kirken....

Skrevet

Det er vanlig skikk og bruk å gi gaver til forloverne, de som hjelper til med servering (hvis det ikke er betalte servitører), toastmaster (hvis det ikke er en betalt en) osv.

Bør jo ikke være noe stort og flott, men en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen.

Skrevet

jeg trodde det var en amerikansk skikk ? at det ikke er vanlig i norge. men som med alt annet tar jo norge etter usa desverre.

Skrevet

flere synspunkter ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...