Gå til innhold

Snart 1 år og bare 2 tenner. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting. Første hadde jo nesten fullt sett på dette tidspunktet. Her kløs det helt enormt og trodd at tenner skulle komme siden småtten var 4-5 mnd. Men som sagt bare 2 stk og de kom ved 8 mnd. Siden: ingenting.... NORMALT??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Heeelt normalt, tro meg, de dukker opp.

Skrevet

Jeg ventet også på tenner hos snuppa fra hun var 4 mnd, hun klødde og siklet som besatt og alle mente at nåå..nåå kommer de ja. Hun fikk ikke sin første tann før hun var 14 mnd, da kom det til gjengjeld en haug :)

Skrevet

Snittet på første tannen er vel 6 mnd, ikke 4-5 mnd.

Min minste fikk 2 tenner når han var 6,5 mnd, eldstemann var 9 mnd før han fikk tenner og mellomste fikk sin første tann en uke før 1 årsdagen :-) Alle har fått fullt sett med melketenner etterhvert, men begge de eldste fikk alle tennene sine litt senere enn vanlig, men minste i stor grad har fått dem helt etter boken.

Du skal se resten av tennene kommer etterhvert, det er helt normalt å måtte vente litt på dem :-)

Skrevet

Helt normalt ja:) Her har begge ungene fått sin første tann 1 uke før 1 årsdagen.

Minstejenta er nå 22 mnd og har 10 tenner nå... De 2 foran nede + jeksler.

Alle 4 foran oppe + jeksler.

Skrevet

Helt normalt. De kommer etterhvert. Har vel aldri hørt om noen som IKKE har fått opp tennene sine? ;)

Begge jentene mine fikk de to midterste nede på samme dagen da de var 8 mnd. 2 uker senere kom det 2 oppe på storesøster. Lillesøster derimot fikk ikke de to fortennene oppe før hun var passert 1 år... Er bare sååå forskjellig... :)

Men tro meg; de kommer..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...