Gå til innhold

Noen som gir etter for fristelene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å være sunn og spise sunt i svangerskapet jeg! Elsker brus for tiden! Noen som gofter i seg alt de vil?

Litt morsomt å høre.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Å ja, her er det baby som styrer matinntaket, jeg spiser det han har lyst på! Hihi ;-)

Skrevet

Jeg hadde vært flink hele uka, helt til jeg kjøpte enstor plate med Smash sjokolade i går. Resten forsvant her til frokost, haha, stakkars sukkeravhengige kroppen min,

Skrevet

Jeg spiser ALT jeg vil jeg ;-) hehe.. orker ikke tenke på at "å herremin kanskje jeg legger på meg 1 kilo" er man gravid skal man jo legge på seg litt. Å må jo være lov å kose seg litt ekstra noen ganger! Det syntes jeg hvertfall.. Skal ærlig innrømme at jeg drikker brus hver eneste dag. Å blir en godteri ting eller 10 om dagen også.. Stor koser meg jeg :-D

Aldri vært noe særlig flink til å spise sunt, så hvorfor begynne nå? Såklart spiser jeg vanlig mat å litt sunt akkuratt der. Men gjør akkuratt som jeg har gjort før. Skal det også sies at jeg aldri har vært plaget med å legge på meg noe særlig eller noe slikt. Alltid vært tynn selvom jeg spiser godterier å drikker masse brus ;) la på meg en del forrige svangerskap. Men det forsvant fort igjen :-D Men mener man må få spise det man har lyst på !! :)

Skrevet

Jeg spiser også alt jeg har lyst på i svangerskapet og brus blir det litt av hver dag. Har gjort det samme i alle graviditetene mine og jeg har ikke store barn ved fødsel. Det eneste jeg passer på er vel å ikke spise upasteurisert ost, vet at det forekommer listeria siden jeg har jobbet i ostedisk selv.

Har et par venninner som avsto fra absolutt alt og ting jeg ikke engang visste var farlig, og de syns hele svangerskapet var en lang lidelse.

Jeg koser meg på alle måter når jeg er gravid og syns faktisk kroppen min er kjempefin når den er litt frodig som nå. Har en typisk guttefasong ellers. Er i uke 24 og har gått opp ca 3.5 kg.

Alt med måte sier jeg bare

Skrevet

Jeg sørger for å få i meg massse sunn mat - og litt godis på toppen :-)

Blir gjerne minst en is for dag for eksempel nå i varmen. Syns jeg kan unne meg det. Bare tenke på hvor mange kalorier man sparer på å ikke drikke øl og vin!!! Blir jo vanligvis gjerne noen glass vin til kos i uken, og ikke minst utepils nå i denne deilige sommertiden.

Skrevet

Stort sett spiser jeg det jeg har lyst på. GIdder ikke holde meg igjen, blir bare sur og gretten av det, også blir jeg å sprekke og ta helt av tilslutt like vel.

Så spiser det jeg vil ha, da blir det til at jeg også spiser jevnt og trutt. Men har heldigvis ikke lyst på mer mat og mer usunne ting enn før jeg ble gravid. Men nå skal det sies at jeg er en stor snopspiser fra før :P

Spesielt vaniljeis med non-stop, peanøtter og jordbærpulver har jeg blitt veldig sugen på, og snickersis. HEeeeelt motsatt fra 1. trimester da jeg bare ville spise sunt og syrlig.

Skrevet

Jeg spiste faktisk sunnere før jeg ble gravid. Nå får jeg sånne skikkelig "kick" på at jeg MÅ ha Cola f.eks, som jeg ikke engang likte noe spesielt godt før. Merkelige greier. Men jeg koser meg, passer på å få i meg de viktigste næringsstoffene, pluss litt ekstra :) Syns det er alt for mye hysteri rundt hva man skal spise og ikke...

Skrevet

Jeg spiser også alt jeg har lyst på,men drikker ikke brus,ihvertfall veldig sjelden,syns det bare smaker sukker at jeg tilogmed når jeg drikker det blander den med vann:)

men det blir mye smågodt og lollipop is ja.Alt som er surt og fresh egentlig.Mmmm

Skrevet

Jeg spiser også det jeg har lust på, spiser litt godteri hver dag :) Jeg tenkter at jeg vil kose meg nå som jeg er gravid, å spiser det jeg har lust på. Har vert på kreta, så har snop liggende å da blir det at jeg spiser det :) Bare eeeelsker sjokolade for tiden, så går mye i after eigth her i gården :) Men prøver av og til å tenke på at "det skal av igjen også" ;)

Skrevet

Jeg spiser det jeg har lyst på! Drikker ikke noe særlig brus fordi jeg ikke er noe glad i det, men ellers går det meste ned. Har hatt dilla på youghurt så har ikke vært så ille egentlig, men har begynt å få mer og mer lyst på sjokolade nå... Men hvis man ikke kan kose seg når man er gravid så veit ikke jeg?!?!

Skrevet

Spiser stort sett det jeg vil, sunt eller ikke:) er noen få ganger i livet man er gravid og "slipper" å tenke på fasongen. Egentlig sunn til vanlig med kos kun i helger og trening nesten hver dag, men nei ikke nå. Disse mnd skal jeg gi litt f... og kose meg:) uten å få dårlig samvittighet. som sagt tidl, bedre å være sunn i 70 år, og unsunn i 9 mnd, enn omvendt:)))) trøster meg med det, selv om det absolutt syns på vekta.

Skrevet

Jeg tenker heller ikke på hva jeg spiser. Spiser helt vanlig mat til frokost og middag, vi spiser en god del mat laget fra bunnen av og aldri posemat. Men jeg spiser sjokolade, is og drikker brus. Det har jeg forsåvidt alltid gjort, og har ikke tenkt å slutte med det før vekten eller legen sier noe annet :-). Er heldig og legger ikke lett på meg.

Skrevet

Er jeg den eneste som har en kamp med meg selv hver dag? Spiste allt jeg ville i forige svangerskap og det var skikkelig tungt å være så tykk og utilpass med meg selv på slutten og etter fødsel.. Forbanna meg på at slik skulle jeg ikke bli denne gangen men har lagt på meg over gjennomsnittet fordet!!

Skrevet

Jeg spiste veldig mye snop rett etter at kvalmen slapp taket, men greier å holde meg litt i skinnet nå.

Spiser lett en saftis eller to iløpet av dagen, men prøver og holde det meste av godisinntaket til helgene.

Jeg er ikke redd for å legge på meg, men det er jo virkelig ikke godt for kroppen selv om man ikke er feit!

Heldigvis er det mye deilig sommerfrukt nå som kan dekke det største sukkersuget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...