Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar tok med seg vår lille sønn på 18 mnd til hjembyen sin, på ferie. Der bodde han hos foreldrene sine som vår sønn har sett svært få ganger, og har bare vært der fysisk på besøk en gang før.

De reiste på Torsdag, og kom tilbake Tirsdag. Så det var bare snakk om fire dager. Allikevel så bare "måtte" barnefar ut med en kamerat og drikke. Så han la sønnen min til og sove, og etter det dro han ut. Han kom ikke tilbake før dagen etter, i to- tre tida.

Jeg har nettopp funnet ut dette og er rimelig forbannet over det som har skjedd. Jeg synes det er helt jævlig og tenke på at sønnen min har våknet opp på et "fremmed" sted med "fremmede" mennesker. Og hverken jeg eller barnefar har vært tilstedet. Så Overreagerer jeg synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, tenk deg selv om det var du som bodde langt unna familie og en del venner.

Skrevet

Han var ute på byen med kamerater av seg og drakk seg dritings to dager før han dro på ferie med sønnen min. Og for og svare på spm. Jeg har like dårlige muligheter for og gå ut med venner som det han har.

Men takk for svar da. greit og ha noen som ikke bare jatter med heller ;)

Skrevet

men når han gikk ut før han dro så var det jo med vennene der dere bor nå, ikke i hjemlandet hans. han savner de sikkert.

hva er du sur for? at han ofte drar ut og fester? at han gikk ut denne ene gangen? eller at du ikke du har muligheten til og feste så mye (og hvorfor har du ikke det)?

Skrevet

He he... Det var her i Norge da. Det at han fester er helt greit for meg. Jeg er forbannet over at sønnen min våkner opp uten at han er der. Han har hele helgen vist tegn til usikkerhet. Han har villet være oppe på armen til faren sin, og slik er han aldri ellers. Og da synes jeg det er ekstra viktig at enten jeg eller barnefar er i nærheten av han. Jeg synes barnefar i det minste kunne dratt hjem på natten så han var der når sønnen min våknet opp.

Skrevet

En ting er jo å dra ut en tur med venner, men personlig hadde jeg syntes at det var utrolig slapt å ikke være hjemme til en litt mer normal tid enn langt på dagen ... sånn når han endelig har ferie med sønnen sin da. Så jeg hadde nok vært litt misfornøyd. Skal man på hurratur trenger man ikke dra med ungene synes jeg. Men min personlige hang-ups til side:

Det gikk nok bra med sønnen din, han kjente nok igjen besteforeldrene fra kvelden før og det gjorde sikkert ikke annet enn at besteforeldre og barnebarn fikk et bedre forhold :-)

Skrevet

Du beskrev det bedre enn meg! Takk, takk. He he... Jeg vet ikke hvordan han hadde det da dessverre, men det jeg vet er at han nå blir hysterisk når pappen skal gå noe sted. Forhåpentligvis så er det for at de har vært sammen så mange dager, og blitt veldig knyttet.

Skrevet

at han vil opp til pappa hele tiden kan jo også være fordi de har vært sammen i fire dager.

jeg er enig i at det var kjipt av han og komme hjem så sent også. men ikke så kjipt at jeg hadde blit sur/sint av det.

Skrevet

Vi får håpe det :-) Småen her var helt pappadalt hver gang mannen min hadde deltidspermisjonsdagene sine. Det var visst veldig kos å være sammen med pappa heeeeeleee dager og bare gjøre koselige ting sammen, og det var veldig lite poppis når pappa skulle på jobb igjen. Kanskje det samme hos dere?

Skrevet

Jeg håper det! Barnefar er flink når han først er der. Synd at han prioriterer jobb, trening, og alkohol før sønnen sin. Så dette var nok dråpen som fikk begeret til og renne over.

Skrevet

Huff, trist når folk ikke skjønner hvor raskt de små vokser! Får håpe faren blir flinkere etter hvert da.

Skrevet

nei, jeg syns ikke du overreagerer.. har jeg forstått det rett så kjenner ikke gutten besteforeldrene noe særlig.. og kanskje ikke følte seg trygg når han våknet med de!! hadde blitt ganske irritert selv hvis det var tilfelle! ville snakket med barnefar for å få vite litt mer jeg.. foreldrene hans har vell fortalt han hvordan det gikk??

Skrevet

Om det var første kvelden og han ikke kom hjem neste dag hadde jeg nok reagert siden barnet ikke kjenner besteforeldrene godt. Jeg hadde ikke reagert på at han gikk ut med kompiser om barnet fallt til ro hos besteforeldrene i løpet av ferien, men å ikke komme hjem neste dag hadde jeg reagert på. Vet ikke om jeg hadde gjort et stor nummer ut av det, men det er noe jeg ikke hadde forventet av min mann evnt. eks.

Siden du ikke var der er det jo vanskelig å si hvor trygg gutten var i hjemmet. Jeg har jobbet som beredskapshjem, og fått babyer og småbarn midt på natten. Ikke alltid noe traumatisk, men det er jo en omstilling for barnet. Jeg er overrasket over hvordan mange barn trives hjemme hos oss uten at de kjenner familien vår, og jeg tror ikke de er traumatisert.

Skrevet

Er du og bf sammen eller har dere delt ansvar? Hadde nok syntes det hadde vært litt ekkelt om ungen min hadde våknet opp på et sted med mennesker hun ikke er vant til å se hver dag.. Men nå er hun og veeldig skeptisk og hyler ovenfor andre enn meg og pappan.

Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer. Litt irriterende så klart, men ikke så mye at jeg hadde blitt forbannet og tatt det ut over ham.

Skrevet

Kommer ann på om dere bor sammen eller ikke... Jeg hadde blitt lynende forb... om jeg fikk høre at MIN mann hadde vært på byen og ikke kommet tilbake før dagen etterpå når han hadde vært bortreist... Men om det hadde vært min x så hadde jeg ikke brydd meg mye, så lenge han hadde besteforeldrene der... :) Sikkert mye mer ansvarsbevisste de!

Skrevet

Jeg syns ikke det var ille at sønnen din våknet opp med kun besteforeldrene sine. Han var der jo i 4 dager så de var vel ikke totalt ukjente.

Da fikk han jo en fin mulighet til å bli kjent med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...