Gå til innhold

Noen som har studert utviklingspsykologi, som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppgave om dette emnet, og jeg må innrømme at jeg er helt grønn på dette området. Har fått lånt meg en bok om utviklinspsykologiske teorier som jeg har begynt å lese på. Denne inneholder en rekke personer og forskjellige teorier rundt dette emne.

Men hvilke bør jeg legge mest vekt på? Hvem har mest "rett" om dere skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilken sammenheng har du en oppgave om utviklingspsykologi?

Det blir jo veldig omfattende å gå innom alle, men du har Freud, der Erikson videreførte hans teorier.

Så kommer det an på om du skal se på det kognitiv, atferd eller sosiale utviklingsteorier. Der du vil finne Piaget, Pavlov, Skinner, Bowlby for å nevne sentrale.

Det kommer som sagt mye an på type oppgave du skal skrive egentlig for hvor du skal legge fokuset.

Skrevet

HVa er ordlyden på oppgaven og hvor stor skal den være?

Hvem som har "rett" kommer jo an på hva du anser som det viktigste i utviklingen

Skrevet

Oppgaven er delt i 2 der jeg skal først definere og drøfte hva jeg forstår med utviklingspykologi. den 2 går ut på å gjøre rede for min forståelse av konflikter mellom mennesker i ulike miljøer og situasjoner. (jeg skal ta utgangspunk i et klassemiljø)

Skrevet

det er en hjemmeksamen på 6-8 sider.

jeg har som sagt aldri vært borti emnet før, så når jeg begynte å bla i den store boka, ble jeg ganske forvirret siden det er mange teorier. Er så usikker på om jeg må sette meg inn i alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...