Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg pleier å lage en full kanne da jeg først lager, og så porsjonerer jeg det ut på syltetøyglass og tacosausglass og har i kjøleskapet Drikker de som regel opp innen 2 døgn, men har også drukket et glass etter over 3 døgn. men klart, er jo best ferskt, men alikevel utrolig lettvint å ha slike glass i kjøleskapet. Genialt til f. eks sene med barn et tacosausglass (passe str), men smoothie i matpakka, og veldig fint å selv ha med på jobben Mange bruker oppskrifter o.l., men selv bruker jeg som regel alltid banan, epler og noe div bær + vann. Syns ikke meieriprodukter er noe godt i smoothie, og er like godt med vann som men ulike typer juice. smoothien lager jeg som regel mens jeg lager middag, så er den i boks for døgnet/dagene fremover.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg heller restene av smothien i slike dingser for hjemmelaget is. (Tupperware feks) Da får ungene deilige og ganske sunne ispinner
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 ja ikke sant::*) og kjempegodt. Jeg gumler dem selv. Særlig nå som jeg er superkvalm. Hjelper med noe kaldt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Jeg kunne godt tenkt meg å lage det ikveld. Har dere oppskrifter? Dette er jeg ganske grønn på, ja....
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Når jeg lager mye og fryser restende til is bruker jeg dette: ca 1/2 l biola ( vanlig eller med smak, gjerne blåbær) litt vanilje-youghurt eller en skje vaniljepulver en banan en appelsin et eple Halv pose frosen skogsbærblanding Dersom blir for tjukt - litt appelsinjuice Det går også fint med hurtigvarianten. Biola, banan og bærblanding.( trenger da litt vaniljesukker*)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Hmmm...hadde ikke mye av det i kjøleskapet, nei.. Jeg har - banan - eple - kiwi - melk - appelsinjuice - jordbærsyltetøy kan man lage noe av dette???
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Vaniljeis og banan med sjokoladesaus.alt mikses sammen..NAM NAM ikke sunt men veeeldig godt for en gravid kvinne hekta på søtt;)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 hvis du putter ekte kakao i blir den sunnere ;-) og du får sjokoladesmaken. aller best med "rå" kakao, som ikke er varmebehandlet, da er det direkte sunt!!
T**** mamma:) Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Jeg er også helt hekta på smoothie for tia, og snublet over en helt fantastisk miks. En pakke med frosne jordbær, to-tre bananer, en god slump med naturell youghurt og en slump med eple-mango juice. Veldig godt og ganske så sunt. Anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Hvis man lagrer den i jøleskapet så tiner den jo? Synes ikke det er no godt jeg... Jeg synes denne er go` : 1/2 liter ferdigblandet appelsinjuice (bruk gjerne Lerums sukkerfrie) 3 godt modne bananer ca 2 dl vanliljeyoghurt evt litt kokosmelk om du har (blir litt eksotisk smak :-) fyll opp med ferdiglandet eksotisk fruktmix som fåes kjøpt på Coop i 2 kilospakker :-)
Tommage♀♂ Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Jeg lager nesten bare denne, hele familiens favoritt: 1 pose coop frossen smoothie-mix med kirsebær, mango og banan 100-200 ram røde druer 3 dl eplejuice 1 dl vann Fantastisk god! Jo mer druer, jo søtere og bedre=) Jeg bruker også å fryse den, kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Jeg må få kjøpt meg slike tupperware is ting Bruker sjelden oppskrift, men rett og slett det jeg har. Den frukten som finnes i huset havner i mikseren, samt frosne bær og vann. Så lenge jeg kun bruker frosne bær, så blir det jo ikke en frossen smoothie, så den smelter ikke i kjøleskap, men beholder konsistensen sin slik den var da jeg lagde den. Noen som har prøvd å brukt rabarbra i smoothie? Vil ha noe å bruke rabarbraen min til, og orker ikke lage suppe å slik kun til meg selv. Men tror dere det går bra å bruke den i smoothie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå