Gå til innhold

Et tips om smoothie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å lage en full kanne da jeg først lager, og så porsjonerer jeg det ut på syltetøyglass og tacosausglass og har i kjøleskapet :) Drikker de som regel opp innen 2 døgn, men har også drukket et glass etter over 3 døgn. men klart, er jo best ferskt, men alikevel utrolig lettvint å ha slike glass i kjøleskapet.

Genialt til f. eks sene med barn et tacosausglass (passe str), men smoothie i matpakka, og veldig fint å selv ha med på jobben :)

Mange bruker oppskrifter o.l., men selv bruker jeg som regel alltid banan, epler og noe div bær + vann. Syns ikke meieriprodukter er noe godt i smoothie, og er like godt med vann som men ulike typer juice.

smoothien lager jeg som regel mens jeg lager middag, så er den i boks for døgnet/dagene fremover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så dumt nei :)

Skrevet

Jeg heller restene av smothien i slike dingser for hjemmelaget is. (Tupperware feks) Da får ungene deilige og ganske sunne ispinner

Skrevet

Det med ispinner var jo kjempelurt :)

Skrevet

ja ikke sant::*) og kjempegodt. Jeg gumler dem selv. Særlig nå som jeg er superkvalm. Hjelper med noe kaldt.

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å lage det ikveld. Har dere oppskrifter? Dette er jeg ganske grønn på, ja....

Skrevet

Når jeg lager mye og fryser restende til is bruker jeg dette:

ca 1/2 l biola ( vanlig eller med smak, gjerne blåbær)

litt vanilje-youghurt eller en skje vaniljepulver

en banan

en appelsin

et eple

Halv pose frosen skogsbærblanding

Dersom blir for tjukt - litt appelsinjuice

Det går også fint med hurtigvarianten. Biola, banan og bærblanding.( trenger da litt vaniljesukker*)

Skrevet

Hmmm...hadde ikke mye av det i kjøleskapet, nei..

Jeg har

- banan

- eple

- kiwi

- melk

- appelsinjuice

- jordbærsyltetøy

kan man lage noe av dette???

Skrevet

Vaniljeis og banan med sjokoladesaus.alt mikses sammen..NAM NAM ;)

ikke sunt men veeeldig godt for en gravid kvinne hekta på søtt;)

Skrevet

hvis du putter ekte kakao i blir den sunnere ;-) og du får sjokoladesmaken. aller best med "rå" kakao, som ikke er varmebehandlet, da er det direkte sunt!!

Skrevet

Jeg er også helt hekta på smoothie for tia, og snublet over en helt fantastisk miks.

En pakke med frosne jordbær, to-tre bananer, en god slump med naturell youghurt og en slump med eple-mango juice. Veldig godt og ganske så sunt. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Hvis man lagrer den i jøleskapet så tiner den jo? Synes ikke det er no godt jeg...

Jeg synes denne er go` :

1/2 liter ferdigblandet appelsinjuice (bruk gjerne Lerums sukkerfrie)

3 godt modne bananer

ca 2 dl vanliljeyoghurt

evt litt kokosmelk om du har (blir litt eksotisk smak :-)

fyll opp med ferdiglandet eksotisk fruktmix som fåes kjøpt på Coop i 2 kilospakker :-)

Skrevet

Jeg lager nesten bare denne, hele familiens favoritt:

1 pose coop frossen smoothie-mix med kirsebær, mango og banan

100-200 ram røde druer

3 dl eplejuice

1 dl vann

Fantastisk god! Jo mer druer, jo søtere og bedre=)

Jeg bruker også å fryse den, kjempegodt!

Skrevet

Jeg må få kjøpt meg slike tupperware is ting :)

Bruker sjelden oppskrift, men rett og slett det jeg har. Den frukten som finnes i huset havner i mikseren, samt frosne bær og vann. Så lenge jeg kun bruker frosne bær, så blir det jo ikke en frossen smoothie, så den smelter ikke i kjøleskap, men beholder konsistensen sin slik den var da jeg lagde den.

Noen som har prøvd å brukt rabarbra i smoothie? Vil ha noe å bruke rabarbraen min til, og orker ikke lage suppe å slik kun til meg selv. Men tror dere det går bra å bruke den i smoothie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...