Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ble gravid, har jeg lyst mye om dette bare for å føle at jeg "kan" noe. Jeg har lest en bok, jeg har lest mye på internett og nå har jeg lest litt i brosjyrer\bøker jeg fikk hos legen...

Og jeg blir så frustrert, for det står mye forskjellig?! Feks. på det å gå opp i svangerskapet, der leser jeg utrolig mye rart.. I den ene boka jeg fikk sto det at man ikke går opp spesielt mye!?:s Men så leser jeg mange andre steder at det står 14kg er kanskje normalt osv..(dette er bare et feks.) skal jeg satse på ting som jeg leser oftest eller bare ... . vente å se?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG jeg syns det er så gøy å lese eller høre hvor lang baby er, men så irriterer det meg at her på BIM står det (når jeg logger inn) : "Fosteret er nå ca. 6,5 cm langt og veier 18 gram. " .... Men det står maks 4\4,5 cm alle andre steder:(

Skrevet

Hei :)

Målene her på bim stemmer ikke.

Og ja, det skrives mye forskjellig.

Jeg leser en del på www.babyverden.com også, og der har jeg ennå ikke kommet over noe som ikke bekreftes av leger eller jordmødre.

Disse bøkene hos legen, de går også ut på akkurat det samme.

Vet det er frustrerende at det sies så mye forskjellig.

Opplev heller selv du, ta en gang av dagen og stol på egne intuisjoner :)

Vet det er moro å lese *gjør det selv*, men har merket at det kan bli litt mye, og gjerne føre til bekymringer, og det er kjipt.

Skrevet

Ja, til syvende og sist sitter jeg og igjen dønn forvirra... Nei, nå lar jeg tiden gå og saer hva som skjer du!! :)

Skrevet

Tror nok kanskje at grunnen til at du får litt for høye mål her på BIM er at de regner ukene litt "rart" (syns jeg da...)

I dag er jeg 9+0 uker, og i morgen vil det da stå på min side at jeg er i min 10.uke, og målene som blir oppgitt der vil derfor være sånn de ca. er i slutten av denne uken.... Syns det er rart at de regner det på denne måten, og ikke heller sier at du er 9(fullgåtte) uker på vei... men men...

Ellers tror jeg bare du må erfare deg frem til forskjellige ting med svangerskapet. Ingen svangerskap er like, og ingen kan si hvor mye du kommer til å gå opp i løpet av svangerskapet. Det avhenger av så mange ting! :)

Lykke til. Det er veldig spennende og hyggelig å gå gravid!

Skrevet

I det du er 9 fulgåtte uker, har du begynt på din 10.

Derfor sier de at du er i 10. svangerskapsuke.

Selv om du bare kanskje har 9 uker og 5 dager fulfført.

synes ikke den regningen er så gal, kommer bare helt ann på hvordan man sier det..

Om man snkker om antall fullførte uker og dager, eller hvilken svangerskapsuke man er i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...