Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 mensmurringer..Også kjenner du at du blir kjempe hard på magen.Jeg blir stein hard..Men dette kan være forskjellig fra jente til jente. Noen kjenner mer enn andre. Tidligt og noen noe senere i svangerskapet
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 De har beskrevet det greit her: http://www.babyverden.no/templates/Article____69528.aspx
Marsmammaen:) Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Kjennes ut som om babyen blir vaakumpakket, blir steinhardt og så gjør det ont. Det er i allfall ikke noe behagelig:/
Gjest eelis+guttespire Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg kjenner på en måte at alt knørver seg sammen inni der. Det begynner med murringer i lysken, og så kjenner jeg det over hele magen. Magen blir knallhard, og gjerne litt skjev, hehe. Det kjennes ikke noe godt ut, i hvert fall. Baby har en tendens til å sparke litt ekstra rett før en kynner kommer, så jeg tror ikke det er noe behagelig for han heller :-/
septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2009 takk for svar. så vanskelig å vite, merker den liksom trekker seg sammen noen ganger, blir veldig hard, å litt sånn "hold" følelse, stikkinger?? kan det stemme, ikke sånn mensverk. Men så stikking, og magen er stram og føles litt bedre å lene seg fremover. Men da bør man slappe litt av da el? Merker det på jobb etc
Tyren78-09+12 Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Jeg hadde det på samme måte som deg før...visste ikke helt hva det var jeg hadde..hadde hørt mye om kynnere, men visste ikke helt hvordan det kjentes ut. Så når jeg var på kontroll hos legen så nevnte jeg hva som "plaget" meg..hvordan det kjentes ut osv, og at det kom spesielt når jeg var på jobb og gikk tur osv. Da var det han som sa det var kynnere. Jeg hadde ikke trodd det var det faktisk..men sånn er det å være førstegangs og ikke ha spesielt "peiling" på plager i graviditeten Jeg ble 100% sykmeldt fra den dagen, i og med at kynnerne kom oftest på jobb og når jeg beveget meg/anstrengte meg. Fikk beskjed om å ta det med ro jeg..gjøre bare det jeg føler jeg klarer og å slappe av mye mellom "slaga".
septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2009 Ja førstegangs he he, ikke alltid like lett. Skal til legen neste uke. Ble nesten litt lettet nå, for jobben er sååååå tung med en sjef som ikke tar en dritt hensyn, så kanskje jeg kan få et par uker sykemld da. Kjenner det hadde kommet godt med nå. er 25 pluss, så begynner jo å bli litt stor..
Tyren78-09+12 Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Ja, da tipper jeg du blir sykmeldt. Jeg har også veldig tung fysisk jobb med mye løfting osv. Ble kjempeglad da han sa han ville sykmelde meg. Ikke noe god følelse å prøve å presse seg gjennom en arbeidsdag når man går å kjenner på noe. Jeg er 27+0 og tror nok jeg hadde blitt sykmeldt uansett om jeg hadde hatt kynnere eller ikke nå..litt vanskelig med stor mage når man løfter og bøyer seg mye. Blir fort sliten og magen kommer i veien. Du skal se det ordner seg med sykmelding! Godt å få gå litt hjemme nå på sommeren og bare nyte siste tida så godt man kan! Selv om været her(trheim) er mildt sagt deprimerende for tida..
septbaby09 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2009 Skal vel ærlig innrømme at det hadde vært litt deilig nå altså. Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten. Har heller ikke opparbeidet med ferie, så å gå helt ut orker jeg ikke tror jeg. Hva slags jobb har du?
Tyren78-09+12 Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Jeg jobber med plukking av varer(mat) som skal ut til butikkene. Dvs vi må gå å plukke opp varer(som som regel står på gulvet) etter ei ordreliste. Kan være veldig tunge løft til tider, dersom de skal ha mye av ei bestemt vare. Så absolutt ikke noen egnet gravid-jobb.. Syns du skal forklare legen hvordan du har det og si at du syns det er veldig tungt nå som du begynner å bli stor. Får garantert sykmelding da. Kan være godt med litt avslapping før tiden er inne for fødsel
AngryBird Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Mine kynnere er en sånn vakuumpakke-følelse som dere beskriver, men gjør ikke vondt. Ikke alltid jeg merker dem engang før jeg plussli ser formen på magen eller tilfeldigvis kjenner på magen med hånda. Kan kynnere være grunn te sykemelding når de ikke gjør vondt? Får dem noen ganger på jobb, men siden det ikke er annet enn litt rart så har jeg ikke sett på det som et problem
Tyren78-09+12 Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Tror ikke det helt uten grunn er grunn til sykmelding, men jeg har fysisk jobb og forklarte at kynnerne ofte kom mens jeg var på jobb/anstrenger meg osv..og da mente han at det ikke var godt for noe at jeg skulle gå der og presse meg. Jeg har ikke spesielt smerter jeg heller, men veeeldig ubehagelig og må sette meg ned for føttene vil ikke være med meg. Alt stopper liksom helt opp. Gå motbakker er helt pyton...da kommer de tvert og jeg må ta laang pause før jeg kan fortsette å gå. Steinhard mage som de andre beskriver. Legen min sa at dersom arbeidsgiver kunne tilrettelegge arbeidet, slik at jeg fikk en kontorlignende jobb("sittejobb", så kunne jeg fortsette.. men det kunne de altså ikke, da det ikke er mye kontorjobb der utenom de som allerede sitter der fast. Derfor ble det sykmelding her.
AngryBird Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Ok, jeg har en "sittejobb" er sånn at jeg må reise meg litt og tasse litt rundt for å strekke ut magen og hindre rumpa i å sovne. Ellers får jeg mest kynnere når jeg legger meg ned og slapper av så det er vel de som skal være der de da:) Takk for svar, greit å vite:)
Mille;o) Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Hii alle sammen, ville bare dele min erfaring med dere=))) Jeg har også hatt en del kynnere som ikke ga seg så lett.. Har også en jobb hvor jeg løfter,går hele dagen. Jobber i hjemmesykepleien der tempoet er ganske tøft hele dagen.. Jeg har jobbet fult frem til 6 mnd, har nå vært sm i en uke og kjenner at det hjelper mye både pga bekkenet er ødelagdt etter skiftene både kveld,helg og dag... Så har bestemt meg for og ikke presse kroppen til det ytterste mere.. .vi har jo ett lite barn inni der... er så rart det her hehe... et menneske som vi skal ta vare på og passe på .. Så hvorfor skal vi da presse oss til det ytterste og "slite" ut kroppen før nurket kommer??? Jeg håper alle er litt strenge i forhold til jobbsituasjon spes når man føler at kroppen ikke orker mer... Jeg personlig håper self at jeg kommer tilbake i redusert stilling, men kunne aldrig tenke meg at jeg kommer tilbake i 100% turnus før jeg føder nå... det er det ikke vært=)) vi må ta vare på oss selv jenter =))) det er desverre ingen andre som gjøre det.... Og når vi får disse kynnerne ofte så er det kansje et tegn på at kroppen må roe seg litt ned ?? det var i værtfall det jordmoren så til meg =)) Lykke til =))) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå