Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har tatt en blodprøve som viste lave progesteronverdier (12) på dag 22 i syklusen. Gynekologen min sa at de bør være på 20-30. Men, han vil ikke gjøre noe med det før vi har sjekket verdiene flere ganger (3-4 sykluser). Noen her med en solskinnshistorie til meg? Jeg er redd nå for at jeg ikke produserer nok progesteron...et av de mest sentrale hormonene i forhold til graviditet...
**micke** Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 hei hei du håper du har det fint så nå er du kommet i gang med utredning? lave progesteronverdier ja... hva gjør de med det da? setter de deg på en hormonkur eller noe, dersom det viser seg at de får samme resultat de neste syklusene?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Heei du Ja, nå er jeg i gang med utredningen...rart... Da vi begynte prøvingen trodde jeg liksom ikke at det kom til å ta så lang tid at vi måtte utredes.. Dersom resultatene er dårlige f.eks. 4 sykluser fremover, så blir det nok en pillekur...ser jeg for meg... Men, det kommer vel også an på hva prøvene av sambo viser... Vi får se...
Mammamø! Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Hei! Jeg har aldri målt progesteron-verdiene mine, men da jeg prøvde å bli gravid og gikk til akupunktur, husker jeg at akupunktøren snakket om at det kanskje kunne være årsaken ( hun mistenkte det fordi jeg også hadde kort lutealfase , ( er det det heter?), altså tid mellom EL og mens. Uansett, hun sa at det var en smal sak å få opp, det er bare å fylle på litt hormoner. Forstår ikke at du må vente så lenge med å ta litt hormoner, når det åpentbart vil får opp progesteron-nivået lett.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2009 Virker som om gyn er litt tilbakeholden med å gi ut piller..så får bare vente litt og se det an.. Men, jeg har ikke kort lutealfase..den er på 13 dager.. Så håper at det bare var noe rart den syklusen jeg tok blodprøvene..mener å huske at eggløsningen var litt forsinket da..og da kanskje progesteronnivået ikke hadde rukket å bli høyere..
**micke** Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 forstår jo at de er litt forsiktige med å dele ut hormoner, dersom det ikke er sikkert du trenger de... på den annen side er det jo greit dersom de finner noe som er relativt lett å korrigere! krysser fingrene for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå