muffin25 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hvor lang tid fra legen sendte henv. til dere fikk brev og time? Hvordan foregår dette a? Må man være sykemeldt noe i forbindelse med dette ? Lurer på alt
hope84 Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hei, Det tok vel rundt to uker tror jeg fra lege sendre henvisning til jeg fikk brev om når jeg fikk time. Lapraskopien fikk jeg først time til etter 2, 5 mnd. Men når jeg fikk brevet med timen, ringte jeg sykehuset og sa at jeg kunne komme på kort varsel om de fikk en avbestilling. Dagen etter ringte de og spurte om jeg kunne komme neste dag - så her gikk det fort:-) Ble sykmeldt 4 dager i forbindelse med lapraskopi. Lykke til!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Her ble hennvisning sendt i juni og jeg fikk time i august på Ullevål. Men det var jo ferieavvikling i mellomtiden, så sikkert derfor det ble så lang ventetid. Dessuten er det vel sikkert ulik ventetid på de ulike sykehusene. Dette foregår som dagkirurgi. Man kommer inn om morgenen, lap blir gjennomført og man må ligge til observasjon noen timer etterpå. Siden dette er kikkehullsoperasjon, får man jo bare 2 (av og til 3) små hull på magen og ikke noe stort operasjonssår. Det varierer vel også hvor langt inngrepet er og hvor lenge man må være til observasjon ut fra om det må gjøres noe eller ikke der inne. For min del så alt fint ut og selve inngrepet tok ca 15 minutter. Hadde ikke noe særlig smerter etterpå, men hadde veldige luftsmerter oppover mot skuldrene. Dette er jo fordi de sprøyter inn luft i buken for å få sett skikkelig der inne. Ble sykmeldt i 4 dager ifm med inngrepet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå